ایجاد اذان‌گوها در شهر ارومیه
کد خبر: ۶۳۰
تاریخ انتشار: 2015 May 18    -    ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کاری خدا پسندانه از شهرداری ارومیه؛
اذان گوهایی که صوت زیبای اذان را به گوش شهروندان ارومیه‌ای می‌رساند

شهرداری ارومیه در اقدامی خلاقانه اقدام به ایجاد اذان گوهایی در سطح شهر ارومیه کرده است که صوت زیبای اذان را به گوش شهروندان در نقاط مختلف شهر می‌رساند که جای بسی قدردانی و تشکر را از این مجموعه دارد.

۲۰۱۵۰۵۱۸_۰۹۱۶۴۳

همانگونه که در سطح جامعه مشاهده می‌گردد اقشار مختلفی با الگوبرداری و تبعیت از فرهنگ غربی دچار نوعی فقر فرهنگی شده‌اند و چنانچه اگر نتوان با این هجوم فرهنگی مقابله کرد می‌تواند آسیب‌هایی وارد سازد که قابل جبران نیست و بعضا در جهاتی به صورت سهمگین وارد کرده است. از این رو باید طبق فرهنگ اسلامی ایرانی از این شبیخون جلوگیری کرد و سعی نمود تا می‌توان به طبقات مختلف جامعه نیز آگاهی داد که در برابر فرهنگ بیگانه مقاومت کنند و نگذارند فرهنگ آن‌ها به فرهنگ ایرانی اسلامی نفوذ کند. یکی از عوامل بسیار مهم در ممانعت از انتقال فرهنگ غرب به فرهنگ اسلامی ایرانی، تقویت، تعالی و توانبخشی به فرهنگ نماز است.

در این میان یکی از راهکارهای اشاعه و ترویج نماز در جامعه سرلوحه قرار دادن منویات رهبر انقلاب درباره نماز است که ایشان در پیامی به اجلاس سراسری نماز در سال گذشته چنین بیان کردند: اکنون نوبت آن است که محصول این تلاش ارزشمند، در ترازوی نگاهی واقع‌بین، سنجیده شود؛ چه در رفتار مخاطبان که به گزاردن نماز و سبک نشمردن آن فراخوانده شده‌اند، بویژه جوانان و نو رسیدگان؛ و چه در مواظبت بر کیفیت نماز و خشوع و حضوری که روح و جوهر این عمل صالح رحمانی به شمار می‌رود؛ و چه در مسئولیت‌شناسی کسانی که به وظائفی در این راه موظف گشته‌اند، همچون ساختن و پرداختن مساجد، یا ترتیب دادن نماز در مدارس و دانشگاه‌ها، یا فراهم آوردن فرصت برای نمازگزار در سفرهای زمینی و هوائی، یا در بهره‌گیری از شیوه‌های هنری در ترویج نماز در رسانه‌های تصویری و صوتی، یا در تولید مقاله و کتاب در تبیین زیبائیهای این عمل کوتاه و پر مغز...؛ و چه در زمینه‌های دیگری که وظائفی در آن‌ها بر عهدهٔ مسئولانی نهاده شده است.

بر این اساس شهرداری ارومیه در اقدامی خلاقانه اقدام به ایجاد اذان گوهایی در سطح شهر ارومیه کرده است که صوت زیبای اذان را به گوش شهروندان در نقاط مختلف شهر می‌رساند که جای بسی قدردانی و تشکر را از این مجموعه دارد.

اگرچه رسانه‌های استان در برخی موضوعات چنان موج خبری را ایجاد می‌کنند که اخبار آن از گوشه و کنار کشورمان به گوش می‌رسد اما در بحث‌های فرهنگی بی‌مهری مشهودی دارند که این امر جای سوال است که آیا این اقدامات در یک خاموشی آگاهانه، اقدامی در راستای مباحث فرهنگی ندارند و یا غیر آگاهانه بوده است؟
منبع: فاطر۲۴
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار