چگونه یک تئاتر جان بیمار را از مرگ نجات داد؟
کد خبر: ۶۲۷۱
تاریخ انتشار: 2015 July 29    -    ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
اقدام زهرا صبری و ژاله صامتی در اجرای خیریه نمایش «بهجت» که سال ۹۲ برای حمایت از یک بیمار کلیوی در فرهنگسرای نیاوران به صحنه رفت، به نتیجه رسید و جان این بیمار نجات یافت.

بهرام همتی برادر این بیمار کلیوی درباره اقدام خیرخواهانه زهرا صبری و ژاله صامتی کارگردان و بازیگر نمایش «بهجت» برای درمان برادرش گفت: برادر من که در حال حاضر ۴۳ سال دارد و در شهر ازنا ساکن است، ۱۳ سال بود که از بیماری کلیوی رنج می‌برد و هر هفته باید دیالیز می‌شد. یکی از همسایگان مادر من در شهر ازنا، مادربزرگ خانم ژاله صامتی است و به همین دلیل در یکی از سفرهایی که خانم صامتی به این شهر برای دیدار با مادربزرگ خود داشت، در برخوردی با مادر من در جریان بیماری کلیوی برادرم قرار گرفت.

وی ادامه داد: خانم صامتی بعد از مطلع شدن از وضعیت بیماری برادر من و نیاز او پیوند کلیه، در جهت حمایت از او و با همکاری خانم زهرا صبری و آقای ایرج سنجری که همسر خانم صامتی است، نمایش «بهجت» را به صورت اجرایی خیریه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه بردند. 

همتی که خود از هنرمندان فعال تئاتر در شاهین‌شهر اصفهان است، تأکید کرد: این اقدام خیرخواهانه خانم صامتی و خانم صبری و رفتار دلسوزانه آقای سنجری علاوه بر اینکه هزینه‌های لازم جهت پیوند کلیه برادرم را تأمین کرد، تأثیر مهم دیگری هم داشت. برادر من طی ۱۳ سال گذشته ۲ بار تحت عمل پیوند کلیه قرار گرفته بود که این پیوندها موفقیت‌آمیز نبودند. این روند باعث شد که او نسبت به بیهوشی و عمل پیوند کلیه ترس داشته باشد و به گفته پزشکان این ترس و ۱۳ سال دیالیز شدن، شانس موفقیت پیوند جدید کلیه را بسیار پایین آورده بود اما پیگیری ۲ ساله خانم صامتی و آقای سنجری و روحیه‌ای که آن‌ها طی این ۲ سال به برادر من دادند، باعث شد تا عمل پیوند کلیه او با موفقیت انجام شود.

وی با اشاره به انجام عمل پیوند کلیه برادرش در روز ۲۲ تیرماه سال جاری در بیمارستان مدرس واقع در منطقه سعادت‌آباد تهران، اظهار کرد: برادرم به قدری روحیه گرفته بود که پزشکان از روحیه بالای او در هنگام ورود به اتاق عمل شگفت‌زده شده بودند. بالا رفتن روحیه برادرم به خاطر رفتار قابل ستایش و انسانی خانم صامتی، خانم صبری و آقای سنجری بود. خانم صامتی و آقای سنجری طی ۲ سال گذشته هر بار برادرم برای طی کردن مراحل درمانی به تهران سفر می‌کرد، او را به منزل خود می‌بردند. 

همتی یادآور شد: در روز عمل پیوند کلیه برادرم هر سه هنرمند در بیمارستان حضور داشتند و به او روحیه دادند. خوشبختانه عمل پیوند کلیه برادر من علیرغم اینکه پزشکان شانس مثبت بودن پیوند را بسیار پایین می‌دانستند، به دلیل روحیه‌ای که این هنرمندان گرانقدر به برادرم دادند با موفقیت انجام شد. به گفته پزشکان معالج برادرم، این پیوند موفقیت آمیز یکی از اتفاقات نادر در پزشکی است.

وی با اشاره به تأثیرگذاری گروه نمایش «بهجت» بر بهبود برادر خود، تصریح کرد: من در ابتدا از سوی مردم شهر ازنا از خانم صامتی، خانم صبری و آقای سنجری قدردانی می‌کنم و بعد از آن از سوی خانواده خود از این عزیزان به خاطر تمامی زحمات و رفتار قابل ستایش و انسان دوستانه‌ای که طی ۲ سال گذشته نسبت به برادرم داشتند، سپاسگزاری می‌کنم.

نمایش «بهجت» نوشته محمد چرمشیر، با کارگردانی زهرا صبری و بازی ژاله صامتی در آبان‌ماه و آذرماه سال ۹۲ به صورت خیریه و برای کمک به یک بیمار کلیوی در فرهنگسرای نیاوران اجرا شده بود و عوامل اجرای این نمایش خواستار دریافت دستمزد نشدند.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار