همجنس‌گرایی در مدرسه سعودی +تصاویر
کد خبر: ۶۲۶۷
تاریخ انتشار: 2015 July 29    -    ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
هیأت امر به معروف و نهی از منکر رژیم سعودی از مجازات مسئولین مدرسه ای که همجنس‌گرایی را ترویج می کرد خبر داد.

 پلیس مذهبی عربستان موسوم به "هیأت امر به معروف و نهی از منکر" به تازگی یک مدرسه را مجبور کرده‌ تا رنگ آمیزی «رنگین کمانی» یک دیوار خود را به کلی پاک کنند و یکی از مقامات مدرسه نیز به همین علت زندانی شده است.
 
رنگین‌ کمان نمادی از گروه‌های همجنس‌بازان است. نمادی که پس از قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان در سرتاسر آمریکا، در شبکه‌های اجتماعی نیز مورد استفاده قرار گرفت.
 
به نظر می‌رسد پس از استفاده از این نماد در شبکه‌های اجتماعی بوده است که پلیس عربستان متوجه این موضوع شده است. توجهی که به جریمه ۲۵ هزار دلاری و رنگ کردن دوباره دیوار و زندانی شدن یکی از مسئولان مدرسه خصوصی و بین‌المللی «طلیعه النور» منجر شده است.
 
این خبر را در ابتدا توئیتر رسمی پلیس مذهبی عربستان اعلام کرد:
 
ــ هیئة الأمر بالمعروف والبلدیة والأمارة تزیل الشعار وتغرم "مدرسة أجنبیة"فی الریاض بمبلغ١٠٠الف بعد وضعها شعار المثلیین
 
«کمیسیون امر به معروف پادشاهی، نماد را پاک کرد، جریمه‌ای ۱۰۰٫۰۰۰ ریالی برای "مدرسه خارجی" در نظر گرفته شد که نماد همجنس‌گرایی را [بر روی دیوار خود] قرار داده بود.»
 
ده‌ها کاربر عربستانی از این تصمیم استقبال کردند و حتی برخی، استفاده دیگران را از این نماد را به پلیس مذهبی گزارش دادند.
 
یک کاربر حتی فراتر رفته و استفاده مسجد ریاض از چترهای رنگین کمانی در جشن عید فطر را نیز محکوم کرده است.
 
اما از سوی دیگر افراد دیگری نیز در عربستان بوده‌اند که از زاویه‌ای دیگر به ماجرا نگاه کرده باشند و ممنوعیت استفاده از ترکیب رنگ رنگین‌کمانی را مسخره توصیف کرده‌اند.
 
ــ خلاص...عرفوا "شعار المثلیین" ومن الیوم ورایح قوس قزح حرام فی السعودیة
 
«حالا تحویل بگیرید، آنها به نماد همجنسگرایی پی بردند و از حالا رنگین‌کمان در عربستان به محرمات پیوست.»
 
«محمد السعیدی» یکی از فعالان اجتماعی در عربستان در واکنش به بستن این مدرسه توسط پلیس مذهبی گفت: محکومیت این مدرسه واقعاً احمقانه است. من می‌توانم بگویم که نیمی از مدارس و کودکستان‌های عربستانی طرحی از رنگین‌کمان روی در و دیوار خود دارند. خب حالا می‌خواهند چه کار کنند؟ همه آنها را پاک کنند؟
 
وی افزود: این اولین بار است که پلیس مذهبی وارد این مقوله شده است. آنها تا پیش از سر و صدای فراوان تصویب قانون ازدواج همجنس‌گرایان در سراسر آمریکا، توجهی به رنگین‌کمان‌ها نداشتند.
 
السعیدی ادامه داد: تا جایی که من خبر دارم، به‌تازگی فشار جدیدی بر جامعه همجنس‌گرایان عربستان ایجاد نشده است. در واقع شاید به نوعی در عربستان رابطه بین همجنس‌گرایان بسیار ساده‌تر از رابطه با جنس مخالف باشد!
 
در عربستان قانونی که بر اساس آن، همجنس‌گرایی جرم انگاشته شده باشد وجود ندارد اما به شکل عمومی، افرادی که متهم به همجنس‌گرایی شده باشند به زندان و شلاق محکوم می‌شوند.
 
در آخرین نمونه محکومیت همجنس‌گرایان در عربستان که اخبار آن به رسانه‌ها رسیده است، در سال ۲۰۱۴ مردی به ۳ سال زندان و پرداخت ۲۶ هزار یورو جریمه نقدی محکوم شده. همچنین در همین سال یک شهروند دیگر عربستانی به جرم ترویج گناه و همجنس‌گرایی به تحمل ۴۵۰ ضربه شلاق و ۳ سال زندان محکوم شده است.

همجنس‌گرایی در مدرسه سعودی +تصاویر

همجنس‌گرایی در مدرسه سعودی +تصاویر

همجنس‌گرایی در مدرسه سعودی +تصاویر

منبع: ابنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار