واکنش مادر اولین بیمار مبتلا به ایدز به حضورفابیوس
کد خبر: ۶۲۵۶
تاریخ انتشار: 2015 July 29    -    ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
این روزها خبرهای تلخی از حضور وزیر امور خارجه فرانسه در کشورمان به گوش می رسد. خبرهایی که بیش از همه برای خانواده هایی تلخ می شود که فرزندان خود را با فاکتورهای خونی از دست دادند که قرار بود مایه حیات بخشی برای آنها باشد.

سیاست های شوم دولت فرانسه به نخست وزیری فابیوس در دهه شصت؛ هجمه خون های آلوده به ایدز را در کشور پر رنگتر کرد تا اینکه از این سیاستمدار کهنه کار فرانسوی این روزها به عنوان متهم شماره یک ورود بیماری ایدز به کشور نام برده شود.

آنطور که فاطمه طیبی مادر مسعود نعیمی اولین فرد مبتلا به ایدز در ایران  می گوید هنوز داغ فرزند روی دلشان سنگینی می کند و نمی توانند به همین سادگی فراموش کنند آنچیز را که با مرگ فرزند روی سرشان آوار شد.

وی گفت: سایه سنگین مرگ فرزند در زیر سایه بازی های سیاسی سالهاست که بر روی زندگیمان سایه افکنده و شکایت ما از عاملان این جنایت هنوز به جایی نرسیده است.

طیبی با اشاره به اینکه پسرش تنها ۷ سال مجال زندگی یافت، اظهار داشت: ما در آن دوره زمانی یعنی سال ۶۶ که فرزندم جان خود را از دست داد با کمک کانون هموفیلی ها و با توجه به اسناد و مدارک پزشکی که داشتیم متوجه مبتلا شدن وی به ویروس ایدز شدیم بر همین اساس طرح شکایتی را در مراجع قضایی مطرح کردیم که متاسفانه تا کنون هیچ نتیجه ای از آن شکایت حاصل نشده است.
وی به حضور فابیوس مسبب اصلی ورود فاکتورهای خونی آلوده به کشور نیز اشاره کرد و خاطر نشان کرد: این فرد چگونه به خودش اجازه داده که به کشور ما بیاید در حالی که حتی به خود زحمت عذرخواهی از مردم ایران را نداده است. ما مگر چه گناهی کرده بودیم که دولت فرانسه به اینگونه ظلم را بر ما روا داشت و هم اکنون با گستاخی به دنبال توقعات اقتصادی خودشان در کشور ما هستند.
مادر اولین بیمار مبتلا به ایدز در پاسخ به این سوال که آیا با راه افتادن موج ضد وزیر امور خارجه فرانسه در کشور پیگیر شکایت خود خواهید شد یا خیر اظهار کرد: ما آماده هر گونه اقدامی هستیم اما نمی دانم آیا از ما حمایت می شود یا خیر یا اینکه مثل سال های قبل تنها ما را به فراموشی می سپارند.

خبرگزاری دانشجو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار