اشتباهات دکوراسیونی در سالن پذیرایی
کد خبر: ۶۲۵۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 March 10    -    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
هنگام بازسازی و تعمیر خانه به تنها چیزی که در دکور تمرکز می کنیم احساسمان است نه اصول دکوراسیون. به همین دلیل به آن چیزی که انتظارش را داشتیم نمی رسیم. در این جا بدونیم به چند نمونه از اشتباهاتی که در دکور سالن پذیرایی مرتکب می شویم اشاره کرده است.
اشتباهات دکوراسیونی در سالن پذیرایی  به گزارش «تابناک باتو»؛ هنگام بازسازی و تعمیر خانه به تنها چیزی که در دکور تمرکز می کنیم احساسمان است نه اصول دکوراسیون. به همین دلیل به آن چیزی که انتظارش را داشتیم نمی رسیم. در این جا بدونیم به چند نمونه از اشتباهاتی که در دکور سالن پذیرایی مرتکب می شویم اشاره کرده است.

استفاده از تنها یک چراغ سقفی

اشتباهات دکوراسیون در سالن پذیرایی

چراغ ها جو اتاق را می سازند و در روحیه ما نیز تاثیر زیادی دارند. بنابراین تنها یک عدد لوستر سقفی نمی تواند برای سالن پذیرایی کافی و مناسب باشد. نور اتاق را با استفاده از چراغ های دیواری، سقفی، مطالعه و… فراهم کنید.
 
اندازه فرش ها

اشتباهات دکوراسیون در سالن پذیرایی

فرش های کوچک باعث ایجاد عدم تعادل در سالن می شوند. بنابراین باید فرش مناسبی برای سالن پذیرایی انتخاب کنید. فرش های بزرگ فضای سالن را بزرگ تر نشان می دهند.
 
مکان نامناسب تلویزیون
 
 اشتباهات دکوراسیون در سالن پذیرایی

بهترین مکان برای تلویزیون دیوار خالی است. تلویزیون را در مقابل پنجره یا نزدیک پنجره قرار ندهید. زیرا هم برای بینایی شما مضر است و هم باعث می شود تصاویر را درست و واضح نبینید.فاصله بین تلویزیون و مبل ها بستگی به اندازه صفحه تلویزیون دارد.
 
دست کم گرفتن قدرت کوسن ها

اشتباهات دکوراسیون در سالن پذیرایی

کوسن ها جو آرام بخشی در سالن ایجاد می کنند. هنگام انتخاب کوسن ها باید بافت و رنگ آن ها با مبل هایی که دارید متناسب باشد. اگر پارچه مبل ها مخملی باشد پارچه های کتانی و نخی استفاده نکنید. برای مبل های کوچک کوسن های کوچک و برای مبل های بزرگ بالش ها و کوسن های بزرگ استفاده کنید.
 
چسباندن مبل ها به دیوار

اشتباهات دکوراسیون در سالن پذیرایی

این قانون برای اتاق ها و سالن های بزرگ کارایی دارد. اگر می توانید مبل ها را با فاصله از دیوار بچینید حتما این کار را انجام دهید. زیرا فضای سالن بزرگ تر و آرام بخش تر می شود. وقتی سالن بزرگ باشد و مبل ها را پشت به دیوار قرار دهید بیشتر شبیه سالن رقص می شود تا سالن پذیرایی.
 
مبلمان تیره برای سالن های سقف کوتاه

اشتباهات دکوراسیون در سالن پذیرایی

اگر در اتاق های سقف کوتاه مبلمان تیره بچینید سقف کوتاه تر نشان داده می شود. پس بهتر است از مبل های جمع و جور و رنگ خنثی برای این اتاق ها استفاده کنید.
 
مبلمان را بر طبق دیزاین اتاق انتخاب کنید نه بر طبق سلیقه شخصی

اشتباهات دکوراسیون در سالن پذیرایی

وقتی یک مبل ظاهر خوبی داشته باشد به این معنی نیست که حتما برای خانه شما مناسب است. هنگام انتخاب مبل ها برای این که مطمئن شوید درخور شما هستند حتما آن را امتحان کنید.
 
مبلمان قدیمی و از مد افتاده

اشتباهات دکوراسیون در سالن پذیرایی

مبل ها نیز مثل لباس ها تابع مد هستند. مبل های بزرگ و حجیم دسته دار مدت هاست که از مد افتاده است. اکنون زمان مبل های صاف و گوشه دار است. البته می توانید مبل سنتی نیز استفاده کنید اما از رنگ های مدرن برای آن به کار ببرید.
 
جای قاب عکس ها

اشتباهات دکوراسیون در سالن پذیرایی

بهترین ارتفاع برای نصب قاب عکس ها با فاصله ۱۵۳ سانتیمتر از کف سالن است. اگر تعداد قاب عکس های تان زیاد است به جای این که هر کدام را در یک گوشه از سالن نصب کنید همه آن ها را یک جا در کنار هم قرار دهید.
 
مبلمان بزرگ

اشتباهات دکوراسیون در سالن پذیرایی

بزرگ ترین اشتباه در دکور سالن پذیرایی متناسب نبودن اندازه مبل ها با اندازه اتاق است. وقتی برای سالن کوچک مبل های بزرگ به خصوص کاناپه بزرگ استفاده کنید اندازه اتاق کوچک تر نشان داده می شود. از کاناپه های بزرگ برای سالن های بزرگ استفاده کنید. برای سالن های کوچک یک عدد مبل دو نفره و دو عدد صندلی راحتی قرار دهید.
 
نادیده گرفتن کارایی اتاق

اشتباهات دکوراسیون در سالن پذیرایی

اگر اتاق مستطیل شکل است می توانید آن را با استفاده از قفسه ها اصلاح کنید. اتاق های مربع امتیاز بیشتری دارند و بیشتر می توان تعادل را در آن اتاق ها حفظ کرد.
 
ایده های منطقه بندی در اتاق ها
 
اتاق نشیمن و اتاق خواب: اتاق خواب همیشه به پنجره نزدیک تر است چون اتاق استراحت باید از در ورودی خانه کمی دور باشد.

اتاق نشیمن و آشپزخانه: می توانید این منطقه بندی را خودتان انتخاب کنید. اما با این حال بهتر است آشپزخانه به پنجره نزدیک تر باشد تا محیطی آرام بخش و پر نور برای آشپزی ایجاد کند.

اتاق نشیمن و سالن غذاخوری: در این دو اتاق باید به اندازه کافی فضا وجود داشته باشد.

اتاق نشیمن و اتاق کار: اتاق کار می تواند فقط یک گوشه از خانه را بگیرد. آن چه مهم است میزان نور مناسب برای این اتاق است.
 
گلدان های کوچک

اشتباهات دکوراسیون در سالن پذیرایی

به جای چند عدد گلدان کوچک بهتر است فقط یک گلدان بزرگ در کنار پنجره قرار دهید. با این کار سالن بزرگ و تر و آرام بخش تر می شود.
 
رو مبلی های قدیمی

اشتباهات دکوراسیون در سالن پذیرایی

رو مبلی ها در دکور کل اتاق تاثیر بسزایی دارند و می توانند اتاق را شیک و مدرن نشان دهند. البته می توانید آن ها را بر اساس فصل یا روحیات خودتان نیز انتخاب کنید.
 
دکور تک سبکی

اشتباهات دکوراسیون در سالن پذیرایی

اگر ترجیح می دهید که تنها از یک سبک خاص در سالن استفاده کنید و کوچک ترین چیزی بر خلاف آن در اتاق وجود نداشته باشد، سالن بیشتر به سبک قدیمی و کهنه در می آید. سعی کنید سبک های مختلف را با هم ترکیب کنید تا یک سالن پذیرایی سرگرم کننده و ابتکاری بسازید به قدری که هیچوقت دوست ندارید اتاق را ترک کنید.
 
پرده ها
 
اشتباهات دکوراسیون در سالن پذیرایی

در انتخاب و نصب پرده ها نیز باید خیلی مراقب باشید. تا جایی که امکانش هست ارتفاع پرده ها را بلند و پهنای آن را زیاد در نظر بگیرید تا سقف بلندتر و فضای اتاق بزرگ تر نشان داده شود. پرده باید از لوازم دیگر سالن ساده تر و روشن تر باشد.
 
بدونيم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
1
4
ممنون
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
0
عالی بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار