سيم‌كارت گردشگري در راه است
کد خبر: ۶۲۲۱
تاریخ انتشار: 2015 July 29    -    ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:تا 5 مهرماه امسال خبر خوشی درباره‌ی راه‌اندازی سیم کارت گردشگری اعلام می‌شود.

مرتضی رحمانی‌موحد ، با بیان این‌که تاکنون حدود 60 درصد این طرح آماده شده، اما توافق با اپراتور تلفن همراه تکمیل نشده است، اظهار کرد: سیم کارت گردشگری جزو خدماتی است که برای گردشگران بویژه خارجی‌ها طراحی شده است. ما امیدواریم تا 5 مهرماه همزمان با روز جهانی جهانگردی، از این طرح رونمایی کنیم.

او با بیان این‌که سیم کارت گردشگری با سیم کارت‌های معمولی تلفن همراه تفاوت دارد‌، افزود: این سیم کارت به دو زبان انگلیسی و عربی اطلاعات مربوط به جاذبه‌های گردشگری ایران را در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌دهد‌، به اینترنت دسترسی آسان‌تری دارد و دارای مالتی‌مدیا‌، GPS و با قابلیت یک Handbook است.

به گفته‌ی رحمانی‌موحد‌، گردشگران با ارائه گذرنامه معتبر خود شخصا و یا از طریق مدیر تور در مرزهای ورودی‌، فرودگاه‌های بین‌المللی، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و یا آژانس‌های گردشگری می‌توانند به تهیه سیم کارت گردشگری اقدام کنند.

او استفاده از این سیم‌کارت را برای گردشگران خارجی یک مزیت دانست و افزود: هزینه رومینگ تلفن همراه در ایران گران است و استفاده از سیم کارتی که در آن اطلاعات گردشگری ایران تجمیع شده، حتما بیشتر به کار گردشگران خواهد آمد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری همچنین یادآور شد:این سیم کارت‌ها اعتباری و با مهلت یک تا دو ماه هستند که فقط در ایران کاربرد دارند.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار