رده‌بندی‌برترین کشورها بنا بر میزان مصرف طلا+جدول
کد خبر: ۶۱۸۴
تاریخ انتشار: 2015 July 28    -    ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
عناوینی چون جذاب ترین فلز جهان، فلزی با درخشش اغواکننده و ... همواره برای طلا به کار برده می شوند که تمامی این ها حکایت از ارزشمندی طلا دارند که تا به امروز همانند یک اصل ثابت بدان توجه شده است. کارشناسان بازار از طلا به عنوان نقدترین کالای لوکس نیز نام می برند که هر زمان بخواهید با مراجعه به یک جواهر فروشی می توانید آن را به وجه نقد تبدیل کنید. این فلز با ارزش از یک سو به عنوان وسیله ای برای زیبایی مورد استفاده قرار گرفته و جنبه تزئینی دارد و از سوی دیگر همواره به عنوان یکی از روش های سرمایه گذاری محبوبیت داشته است.

از این رو در کشورهای مختلف البته با توجه به فرهنگ حاکم، شهروندان همواره نگاه خاصی به خرید و ذخیره سرمایه خود به شکل طلا دارند. هر چند در برخی مناطق مانند هند آنچنان در استفاده-مثلا برای عروسی ها- زیاده روی می شود که موجبات تعجب مخاطب را فراهم می کند.

اخیرا شواری جهانی طلا گزارشی را منتشر کرده که در آن رده بندی برترین کشورها بر اساس میزان مصرف طلا در صنعت جواهرسازی و تقاضای برای خرید این محصولات، ارائه شده است. براساس اطلاعات موجود، طی 3 ماهه نخست سال جاری میلادی(2015) علاقه مندان جواهرات طلایی در کشورهای چین و هند مجموعا بالغ بر 360 تن   طلا خریداری کرده اند.

در ادامه این مطلب با رده بندی 10 کشور با بیشترین میزان مصرف جواهرات طلایی آشنا خواهیم شد.

1. چین

میزان تقاضا : 213.2 تن

2. هند

میزان تقاضا : 150.8 تن

3. آمریکا

میزان تقاضا : 22.4 تن

4. عربستان

میزان تقاضا : 17.3 تن

5. امارات

میزان تقاضا : 16.5 تن

6. هنگ کنگ

میزان تقاضا : 13.6 تن

7. اندونزی

میزان تقاضا : 12.6 تن

8. روسیه

میزان تقاضا : 11.8 تن

9. ترکیه

میزان تقاضا : 10.4 تن

10. ایران

میزان تقاضا : 9.8 تن

پول نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار