هرگز این مواد را درون مایکروفر نگذارید
کد خبر: ۶۱۶۸
تاریخ انتشار: 2015 July 28    -    ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
قرار دادن بعضی چیزها در مایکروویو می‌تواند باعث بیماری، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر و حتی آتش‌سوزی شود. پس این چیزها را هرگز داخل مایکروویو نگذارید.

اگر قصد دارید تخم‌مرغ را داخل مایکروویو آب‌پز کنید، حتما با مشکل مواجه خواهید شد. گرمای شدید مایکروویو، حجم زیادی از بخار درون تخم‌مرغ ایجاد می‌کند که هیچ راهی برای خروج ندارد. در نهایت تخم‌مرغ منفجر می‌شود و تمیز کردن آن خیلی برای شما آزاردهنده خواهد شد.

بعضی‌ها فکر می‌کنند برای این‌که گوشت یخ‌زده، سریع‌تر آب شود، می‌توانند آن را داخل مایکروویو بگذارند؛ اما این‌کار باعث می‌شود تا کناره‌های گوشت شروع به پختن کند، اما وسط گوشت یخ‌زده باقی بماند. اگر هم مایکروویو شما نچرخد، حرارت به‌طور نابرابر به قسمت‌های مختلف گوشت می‌رسد و این اتفاق، شرایطی را ایجاد می‌کند که باکتری‌های رشد کنند. به گفته کارشناسان تغذیه، بهترین کار برای آب کردن گوشت یخ‌زده، این است که از شب قبل آن را در یخچال بگذارید تا به‌آرامی حالت طبیعی به خود بگیرد.

خیلی‌ها با این‌که می‌دانند نباید ظروف پلاستیکی را داخل مایکروویو بگذارند، اما باز هم این کار را می‌کنند. خیلی از این ظروف پلاستیکی، مواد شیمیایی خاصی دارند که در صورت داغ شدن پلاستیک، جذب مواد غذایی می‌شوند. مطالعات جدیدی نشان می‌دهد ۹۵ درصد از ۴۵۰ نوع ظروف پلاستیکی مختلف در صورت داغ شدن و شستن، این مواد شیمیایی را از خود آزاد می‌کنند. پس همیشه غذا را داخل ظرف درست گرم کنید.

سلامت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار