چند درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکارند؟
کد خبر: ۶۱۶۲
تاریخ انتشار: 2015 July 28    -    ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
کوروش پَرند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ای که  به مناسبت روز ملی مهارت و کارآفرینی با حضور معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، رئیس امور آموزش و بهسازی منابع انسانی، مدیر کل فنی و حرفه ای استان البرز و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی در محل اداره کل فنی و حرفه ای استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: به طور میانگین از هر ۱۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی ۱۹ نفر بیکار هستند.

پرند افزود: خرج کردن در بخش آموزش های مهارتی هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری است و هر یک دلار هزینه در بخش آموزش ۱۵ دلار ارزش افزوده است.

وی تأکید کرد: بودجه رفاهی در سازمان ها وجود دارد ولی سازمان ها برنامه ای برای کارمندان خود ندارند.

کورش پرند افزود: اکنون سه اتفاق جدید در حوزه های آموزشی رخ داده که توسعه فناوری اطلاعات از جمله آنها است و این موضوع مهم تغییرات بزرگی را در کشور ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه موضوعات سلامت و مالی را از دیگر اتفاقات مهم در حوزه های نظام آموزش کشور هستند، افزود: این موضوعات باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

نرخ بیکاری زنان فارغ التحصیل دانشگاهی قابل توجه است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت زنان در رشد اقتصادی کشور قابل توجه نیست، بیان کرد: درصد قابل توجهی از جمعیت غیرفعال کشور را زنان تشکیل می دهند.

پرند با اشاره به اینکه نرخ بیکاری زنان نسبت به متوسط کشور قابل توجه است، عنوان کرد: نرخ بیکاری زنان فارغ التحصیل دانشگاهی قابل توجه است.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت توانمندسازی بانوان حرکت کنیم، عنوان کرد: باید بانوان به حدی برسند که با وام های خرد بتوانند در حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسط و کسب و کار خانگی به نتایج مطلوب برسند.

در ادامه جلسه پوراندخت نیرومند معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه سال جاری سند تحول تدوین برخی از برنامه های سازمان پیش بینی می شود، گفت: بهسازی و نوسازی تجهیزات از اولویت های این سازمان است.

وی ادامه داد: در سال های اخیر نرخ زنان فارغ التحصیل دانشگاهی افزایش چشمگیری داشته است.

نیرومند با اشاره به اینکه ظرفیت کارعملی در دانشگاه ها بسیار کم است، افزود: آموزش های فنی و مهندسی در بخش خصوصی بسیار گران است و در این حوزه درصد مشارکت پایین است.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر اینکه اجرای طرح های انفال و فاطر در کشور شروع شده است، ادامه داد: هدف از اجرای طرح انفال افزایش سهم مشارکت زنان فعال در جامعه است.

دوره های توانمدسازی مادران کارآفرین در البرز در حال برگزاری است

نیرومند در پایان افزود:  ۶۷۳ مراکز دولتی فنی و حرفه ای در کشور وجود دارد.

در ادامه این جلسه حسن عزیزی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: ۷۵ درصد از شکست های حرفه ای به هوش عاطفی برمی گردد.

وی با اشاره به اینکه امروز از ۲  طرح فاطر و انفال رونمایی می شود، افزود: طرح فاطر مربوط به فرزندان و کارکنان دولت است در این طرح در بازه زمانی فصل تابستان افراد در پوشش آموزش های مهارتی قرار داده می شوند.

عزیزی گفت: این طرح مختص کارکنان این اداره کل نیست و با اجرای آن در بین کارکنان درتلاش هستیم پس از رفع اشکالات آن را به صورت سراسری دربین همه کارمندان اجرایی کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با بیان اینکه طرح انفال که نام آن برگرفته از سوره مبارکه انفال در قرآن کریم است، ادامه داد: در نظر داریم از ظرفیت های خالی مراکز آموزشی آقایان برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی خواهران استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح توانمندسازی مادران کارآفرین به عنوان یکی دیگر از طرح های مهمی است که هنوز رونمایی نشده است، گفت: دوره های مهارت های  این طرح در البرز برای ۸۰ نفر از مادرانی که فرزندان زیر هفت سال دارند در حال برگزاری است.

در پایان این همایش از ۲ طرح فاطر و انفال رونمایی شد.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار