سل، بیماران دیابتی را بیشتر تهدیدمی‌کند
کد خبر: ۶۱۲۲
تاریخ انتشار: 2015 July 28    -    ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
پزشکان استرالیایی در مطالعات خود مشاهده کردند که بیماران مبتلا به دیابت در مناطق استوایی بیش از سایر مردم در معرض ابتلا به سل هستند.

در این مطالعه که در فاصله‌های سال‌های 1995 تا 2014 میلادی انجام گرفت، مشخص شد سیستم ایمنی ضعیف بیماران دیابتی، آنان را در برابر عفونت سل، آسیب‌پذیرتر می‌سازد.

به گفته پزشکان، بیماران دیابتی از ناهماهنگی و نامنظم بودن سیستم ایمنی رنج می‌برند و بیشتر مستعد ابتلا به آلودگی‌های کشنده هستند.

دکتر «رابرت نورتون» از بیمارستان «تاونزویل» در استرالیا گفت: این امکان وجود دارد فردی در تمام طول عمرش به بیماری سل مبتلا باشد و از آن آگاه نباشد اما در صورتی که به بیماری دیابت مبتلا شود و سیستم ایمنی بدن به خوبی عمل نکند و این بیماری خود را ظاهر سازد.

در این مطالعه همچنین آمده است در حالی که آمار کلی این بیماران پایین است اما نسبت دیابتی‌های مبتلا به سل در کشورهای کمتر‌ توسعه‌یافته تقریبا مشابه است.

همچنین یافته‌های بدست آمده بر این نکته تاکید می‌کند که بیماران دیابتی به منظور پیشگیری از ابتلا به سل در هر شرایطی باید تحت مراقبت باشند. علاوه بر این از آنجایی که شیوع دیابت نوع 2 با سرعت قابل توجهی رو به افزایش است ضرورت دارد به این ارتباط توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، آمار نشان می‌دهد در صورتی که بتوانیم دیابت را تا 35 درصد در سطح جهان کاهش دهیم از فوت یک میلیون و 500 هزار تن بر اثر ابتلا به سل جلوگیری می‌شود.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار