نکوداشت استاد کامران فانی؛ کتابخانه ای در یک تن
کد خبر: ۶۰۶۳
تاریخ انتشار: 2015 July 27    -    ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
امروز در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، بزرگداشت و نکوداشت استاد کامران فانی با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی و اجرایی برگزار شد.
نکوداشت استاد کامران فانی در کتابخانه ملی+عکس به گزارش خبرنگار «تابناک با تو»، امروز در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، بزرگداشت و نکوداشت استاد کامران فانی با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی و اجرایی برگزار شد.

آشنایی من با استاد به سالیان گذشته باز‌می‌گردد؛ زمانی که از سوی استاد گرانقدر دیگر خود، آقای هومن عباسپور برای تألیف بخشی از مقالات حوزه ایران شناسی دانشنامه 18 جلدی دانش گستر عهده دار مسئولیت شدم و خدمت استاد کامران فانی رسیدم؛ هر چند قبل از دیدار نزدیک ‌از گنجینه ی دانش ایشان بهره‌مند می‌شدم.

از تجربیات و دانش فراوان ایشان در علومی ‌مانند مرجع شناسی و دانشنامه نویسی و علوم دیگر استفاده کردم. امروز روز بزرگداشت این عزیز گرانقدر متواضع علم و دانش سرزمینمان در کتابخانه ی ملی ایران بود.



حضور بزرگانی چون حجت الاسلام محقق داماد، استاد سید عبدالله انوار، احمد مسجد جامعی، حسام الدین آشنا و حجت الاسلام سید محمود دعایی،‌ خانم دکتر نوش آفرین انصاری، سرکار خانم پوری سلطانی‌ و رؤسا و مسئولان عالی رتبه ی کتابخانه ی ملی و نهادهای علمی و فرهنگی دیگر، بیانگر مرتبه ی گرانقدر این مرجع ‌نگار و کتابدار بزرگ دوران معاصر ما بود.

پس از سخنرانی بسیاری از عزیزان و ذکر ویژگی های منحصر به فرد علمی استاد ـ که ویژگی هایی چون جامعیت در احاطه بر علوم، تواضع و حس خوش بخشش فضل و دانش به دیگران را در بر می‌گرفت ـ استاد کامران فانی نیز سخنرانی کوتاهی برای حاضران در این نشست داشتند.



اشکان تقی‌پور، کارشناس ارشد فرهنگ و زبان های باستانی ایران
مولف و مدرس دانشگاه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار