طرز تهیه ته چین میرزا قاسمی
کد خبر: ۶۰۱۹۵
تاریخ انتشار: 2017 January 05    -    ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
در مطلب زیر طرز تهیه ته چین میرزا قاسمی را برای شما کدبانوهای عزیز آماده کرده ایم. با ما همراه باشید. بادمجان‌ها را بشوييد و خشك كنيد. آنها را روي شعله‌پخش روي اجاق گاز يا روي كباب‌پز كباب كنيد و پوست و دم‌شان را جدا كنيد آنها را ساطوري خرد كنيد.
طرز تهیه ته چین میرزا قاسمی 
 
طرز تهیه ته چین میرزا قاسمیدر مطلب زیر طرز تهیه ته چین میرزا قاسمی را برای شما کدبانوهای عزیز آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

مواد لازم:

4 پيمانه برنج
3 عدد تخم‌مرغ
1 پيمانه ماست چكيده موسيري
4 حبه سير
4 عدد بادمجان بزرگ
3 عدد گوجه فرنگي درشت
2 /1 پيمانه روغن براي ته‌چين
4 ق‌س زعفران دم كرده
به ميزان لازم نمك و فلفل
مقداري روغن براي ميرزاقاسمي

طرز تهیه :

بادمجان‌ها را بشوييد و خشك كنيد. آنها را روي شعله‌پخش روي اجاق گاز يا روي كباب‌پز كباب كنيد و پوست و دم‌شان را جدا كنيد. آنها را ساطوري خرد كنيد.

گوجه‌فرنگي‌ها را در آب جوش بيندازيد تا پوست آنها راحت جدا شود. بعد از پوست گرفتن آنها را هم با چاقو خرد كنيد و كناري بگذاريد. حبه‌هاي سير را هم له كنيد.

كمي روغن در تابه‌اي مناسب بريزيد و روي حرارت بگذاريد. بادمجان‌هاي خردشده را به همراه سير در روغن سرخ كنيد. نمك و فلفل هم بيفزاييد و بعد گوجه‌فرنگي‌ها را اضافه كنيد. وقتي ميرزاقاسمي بدون آب و سبك شد و به اصطلاح به روغن افتاد، تابه را از روي حرارت برداريد.

برنج را طبق روش معمول آبكش كنيد. در كاسه‌اي بزرگ 2 عدد از تخم‌مرغ‌ها را بشكنيد و با چنگال بزنيد. ماست، زعفران دم‌كرده، روغن و كمي نمك و فلفل را به كاسه تخم‌‌مرغ‌ها را اضافه بيفزاييد و خوب مخلوط كنيد. حالا برنج را به مخلوط زعفراني اضافه كنيد و خوب هم بزنيد.

قالب را چرب و در كف قالب مايه ميرزاقاسمي را بريزيد و پهن كنيد تا همه سطح را بپوشاند. برنج مخلوط با مايه ته‌چين را روي ميرزاقاسمي بريزيد و خوب فشرده كنيد.

فر را با حرارت 180 درجه سانتي‌گراد روشن كنيد. بعد از گرم شدن فر قالب را در طبقه وسط به مدت 45 دقيقه تا يك ساعت حرارت دهيد. بعد از اين مدت ته‌چين را بيرون آوريد و پس از خنك شدن برش بزنيد.

برای اینکه این ته‌چین نمای رسمی‌تر و مجلسی‌تری پیدا کند، علاوه بر اینکه به مواد آن تخم مرغ اضافه می‌کنید،‌روی آن هم تخم‌مرغ نیمرو شده بریزید. حالا اینکه چطور تخم‌مرغ‌ها را تزئین کنید آن هم جریان دیگری است. شما می‌توانید سفیده تخم‌مرغ‌ را مثل تصویر در قالب فلزی شیرینی‌پزی که داخل روغن داغ قرار گرفته بریزید و بعد زرده را هم به صورت جداگانه در تابه دیگری نیمرو کنید سپس سفیده‌های به شکل گل را روی سطح میرزاقاسمی بچینید و زرده‌ها را با چاقو ببرید و وسط هر کدام قرار دهید.
 
مجله آشپزی مثبت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار