پرداخت وام ازدواج به ۱.۲ میلیون تن
کد خبر: ۵۹۹۵
تاریخ انتشار: 2015 July 27    -    ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
 براساس آخرين آمار دریافتی از شبکه بانکي، طي سال ۱۳۹۳ بالغ بر یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۳۲۹ نفر از زوج های جوان از طريق سامانه قرض الحسنه ازدواج مبلغ ۳۸ هزار ميليارد و ۹۹۶ میلیون ریال تسهيلات دریافت کرده اند.

بانک مرکزی با تاکید بر افزایش پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در شبکه بانکی کشور اعلام کرد: سپرده‌هاي قرض‌الحسنه که از سوي مردم بابت نيات خيرخواهانه در نظام بانکي سپرده‌گذاري مي‌شود حسب تکاليف محوله قوانين بودجه سنواتي، مصوبات هيأت محترم دولت و دستورالعمل اجرايي قرض الحسنه اعطايي بانک ها بابت اموري همچون تسهيل ازدواج جوانان، آزادسازي زندانيان در بند، هزينه هاي درمان بيماري، هزينه تحصيل، ساخت حمام روستايي، اشتغال‌زايي افراد محروم و ... تخصيص مي‌يابد.

همچنين افراد تحت پوشش نهادهاي حمايتي همانندکميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي کشور نيز طي سال گذشته به ميزان ۹.۵۵۲ ميليارد ريال از اين تسهيلات به منظور تأمين شغل و اشتغال‌زايي بهره مند شده ا‌ند.

این گزارش می افزاید: با تلاش نظام بانکي و سپرده گذاري مردم، مبلغ ۲۵۷ ميليارد ريال نيز برای آزاد سازي زندانيان معسر و نيازمند در محکوميت‌هاي مالي در مدت مشابه پرداخت شده است. ضمنا با عنايت به اينکه بخش قابل توجهي از نيازهاي مالي افراد کم درآمد، به نيازهاي ضروري (از جمله درمان، بيماري و هزينه تحصيلي) مربوط مي شود، شبکه بانکي در سال ۱۳۹۳ بيش از ۵.۲۲۱ ميليارد ريال از محل منابع قرض الحسنه خود را به اين امور اعطا کرده است.

از سوي ديگر، با عنايت به اهميت ارتقای سطح بهداشت از طريق احداث حمام هاي روستايي در مناطق کم‌برخوردار کشور، بانک هاي عامل در چارچوب منابع قرض الحسنه خود بيش از ۲۶۸ ميليارد ريال نیز طي سال ۱۳۹۳ برای تعمير مسکن و احداث حمام روستايي تسهيلات اعطا کرده اند.
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار