توضیح همسر شاملو درباره یک مصاحبه
کد خبر: ۵۹۹۲
تاریخ انتشار: 2015 July 27    -    ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
 در متنی که در اختیار ایسنا قرار گرفته، با مطلع چند نکته در مورد "شاعر کلمه، مصاحبه‌ای منتشرنشده از شاملو به‌مناسبت پانزدهمین سال نبودنش" آمده است:

1. این مصاحبه که با عنوان منتشرنشده به چاپ رسیده، پیش از این در شهریور 1390 در مجله‌یی منتشر شده است.

2. در صفحه‌ی 7، در پاراگراف آخر توضیح وسط صفحه، چنین آمده: «این مصاحبه منتشرنشده از شاملو توسط آیدا شاملو جمع‌آوری شده است... آیدا شاملو تنها به بخش پاسخ‌های شاملو دسترسی داشته و همان‌را به همراه پرسش‌های احتمالی برای ما ارسال کرده است.»! از این عبارات چنین برداشت می‌شود که آیدا شاملو به پرسش‌ها دسترسی نداشته و برای پاسخ‌های شاملو، پرسش‌ طرح کرده! و همراه پاسخ‌های شاملو برای روزان ارسال کرده! در حالی که من نه پرسش‌ احتمالی برای پاسخی نوشته‌ام و نه گفت‌وگوی حاضر را برای روزان ارسال کرده‌ام. هیچ‌کدام!

آیدا شاملو در ارسال مطالب و عکس‌ها و در تنظیم این صفحات، هیچ‌گونه نقشی نداشته است ولی برای اطلاع چند نکته یادآوری می‌شود که متأسفانه نسبت به آن‌ها بی‌توجهی شده است:

1. نام مصاحبه‌کننده نیامده. این مصاحبه، گفت‌وگوی فریدون فریاد است با احمد شاملو.

2. طرح شاملو در صفحه‌ی اول اثر استاد بهزاد شیشه‌گران است.

3. عکس شاملو در صفحه‌ی هفت اثر ناصر پورقمی است.

4. عکس شاملو در صفحه‌ی آخر از آیدا شاملو است.

این یادداشت به اطلاع خبرنگاران می‌رسد اما سوال این است که هزاران مخاطبی که روزنامه را خریده‌اند چه‌گونه از این توضیحات اطلاع خواهند یافت؟ کاستی‌ و ناراستی صورت‌گرفته قابل جبران نخواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار