شیوع کمردرد بین کودکان وجوانان
کد خبر: ۵۹۹
تاریخ انتشار: 2015 May 17    -    ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
بروز کمردرد در بین کودکان و جوانان شایع شده است که این موضوع کیفیت زندگی بسیاری از افراد در سنین پایین را کاهش داده است.

سعید نورایی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: دیسک کمر، تنگی ستون مهره‌های کمری، آرتروز، مشکلاتی غیر از مشکلات ستون مهره‌ها مانند گرفتگی عضلات کمر و ضربات مستقیم، از دلایل مهم کمردرد است.

وی گفت: در صورت آسیب ستون مهره‌ها، نخاع، اعصاب و ماهیچه‌های اطراف کمر، فرد دچار کمردرد شده و نیازمند درمان‌های دارویی و حتی جراحی می‌شود.

نورایی، با بیان اینکه اغلب موارد کمردرد ناشی از الگوهای نادرست زندگی است، تأکید کرد: متأسفانه بروز کمردرد در بین کودکان و جوانان شایع شده است که این موضوع کیفیت زندگی بسیاری از افراد در سنین پایین را کاهش داده است.

وی با اشاره به اینکه بلند کردن اجسام به صورت غیراصولی به ویژه اجسام سنگین و انجام حرکات ورزشی و بدنی غیرصحیح دو عامل مهم بروز کمردرد در بین کودکان و جوانان است، خاطرنشان کرد: اگر کودک یا جوانی که عوامل خطر فوق را دارند در همان سنین دچار کمردرد نشوند، در سنین‌ میانسالی و سالمندی به طور قطع این عارضه را حتی با درجات شدیدتر تجربه خواهند کرد.
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار