تأثیر شیر مادر بر سبک زندگی نوزاد
کد خبر: ۵۹۸۳
تاریخ انتشار: 2015 July 26    -    ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
خانم شریف، عضو پژوهشگاه طب اسلامی، ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه (س) حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به این‌که مادران باید در دوران بارداری و شیردهی به نوزاد به شدت مراقب تغذیه خود باشند، گفت: تغذیه نوزاد در دوران شیردهی سرنوشت ساز ترین دوران در زندگی اوست.


وی افزود: مادران در دوران بارداری و شیردهی به کودک ضمن این‌که باید از لقمه حلال استفاده کرده و از غذاهای حرام و شبهه ناک استفاده نکنند باید مواد غذایی سالم و تازه مصرف کرده و از مصرف غذاهایی که مواد افزودنی دارند به شدت پرهیز کنند زیرا مصرف غذاهایی که حاوی مواد شیمیای هستند بر روی تکثیر سلول‌ها و مباحث ژنتیک جنین بسیار اثر گذار بوده و می‌توانند موجب تولد کودکان معلول و با مشکلات خاص شوند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر مادر در دوران جنینی و شیردهی در غذای خود اصول طب و تغذیه اسلامی را رعایت کند نوزاد او همواره بیمار بوده و نخواهد توانست از آرامش کافی برای تربیت کودک برخوردار باشد.

 

خانم شریف با اشاره به این‌که متأسفانه استفاده از انواع مغزهای مفید مانند مغز بادام، پسته و گردو در رژیم غذایی کودکان امروز جایی ندارد، تصریح کرد: حتی مادرانی که این ریز مغزها را به فرزندان خود می‌دهند از مواد بسته بندی که دارای افزودنی هستند استفاده کرده و سعی نمی‌کنند این مواد مفید برای رشد جسمی و هوشی را به صورت طبیعی و بدون افزودنی به فرزندان خود بدهند.


وی اظهار کرد: مصرف مواد خوراکی مانند انواع چیپس ها، پفک، نوشابه و سایر مواد دارای افزدونی ضمن این‌که سیستم گوارشی بدن کودک را برای ابتلا به انواع بیماری‌ها آماده می‌کند و موجب شده که کودکان دچار افزایش وزن شده و یا قد کوتاهی داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: تنها مواد طبیعی و تازه برای بدن انسان مفید است و می‌تواند به رشد کودک کمک کند اما استفاده از مواد شیمیایی در رژیم غذایی با افزایش خطر ابتلا به سرطان، سیستم و الگوی رشد بدن کودک را دچار مشکل جدی می کند.


وی یادآور شد: تنها یک کودک و نوزاد سالم است که می‌تواند آینده خانواده و کشور خود را تأمین کند و کودکان معلول یا دچار بیماری‌های مختلف تنها سبب افزایش هزینه برای دولت ها هستند بنابراین مراقبت از تغذیه خانواده اولین اصل در سبک زندگی اسلامی و ایفای رسالت مادری است.

رسا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار