فکرش را هم نمی‌‌کنید؛ زیباترین دانشگاه ایران +عکس
کد خبر: ۵۹۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 July 26    -    ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

دانشگاه سیستان و بلوچستان به عنوان دانشگاه مادر در منطقه جنوب شرق شناخته شده است؛ این دانشگاه که در منطقه محروم سیستان و بلوچستان قرار دارد، یکی از مجهزترین دانشگاه های کشور محسوب می‌شود.

 

دانشگاه سیستان و بلوچستان از سال ۱۳۵۳ باگشایش رشته راه و ساختمان در قالب دانشکده فنی و مهندسی در شهر زاهدان آغاز به کار کرد؛ سپس در سال ۱۳۵۶ دانشکده دریانوردی و علوم دریایی چابهار تاسیس شد و در سال ۱۳۶۵ و ۱۳۶۸ به ترتیب دانشکده های علوم پایه و کشاورزی زابل شروع بکار نمود.

 

سرانجام در سال ۱۳۷۰ به دنبال مصوبه شورای گسترش آموزش عالی مبنی بر ادغام دانشگاه های تربیت معلم شهرستان ها در دانشگاه های محلی دانشگاه تربیت معلم زاهدان با دارا بودن بیش از ۲۰۰۰ دانشجو در ۹ رشته گرایش با دانشگاه سیستان و بلوچستان ادغام شد.

 

پس از آن رشته های علوم پایه دانشگاه تربیت معلم زاهدان به دانشکده علوم دانشگاه سیستان و بلوچستان پیوستند و رشته های علوم انسانی، دانشکده  ادبیات و علوم انسانی را تشکیل دادند.

 

یکی از افتخارات این دانشگاه در طول مدت فعالیتش ایجاد شاخص ها و توانمندی های لازم در جهت ایجاد دانشگاه های مستقل زابل و دریانوردی و علوم دریایی چابهار است به طوریکه در سال ۱۳۷۷ دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی زابل و در سال ۱۳۸۱ دانشکده ی دریانوردی و علوم دریایی چابهار به عنوان(دانشگاه زابل) و( مرکز آموزش  عالی دریانوردی و علوم دریایی چابهار) مستقل شدند.

 

همچنین این دانشگاه توانست در سال گذشته پس از پیگیری‌های فراوان دانشکده صنعت و معدن خاش را در این شهر دایر کند که کمک بسزایی به دانشجویان این شهر بود.

 

این دانشگاه دارای هیات امنا و هیات ممیزه مستقل است و از نظر تشكیلاتی در ردیف دانشگاه‌های الف و توسعه یافته كشور به حساب می‌آید.

 

این دانشگاه هم‌اکنون با دارا بودن بیش از ۲۱ هزار دانشجو به عنوان دومین دانشگاه پرجمعیت کشور است که امسال نیز حدود ۳۰۰۰ دانشجو از طریق کنکور سراسری وارد این دانشگاه می‌شود.

 

همچنین این دانشگاه دارای ۲۲ دانشكده، ۳۴۰ رشته گرایش در مقاطع مختلف كه از این تعداد  ۱۳۹  رشته گرایش در مقطع كارشناسی ارشد و ۲۴ رشته گرایش در مقطع دكتری می باشد.

 

لازم به ذکر است، دانشگاه سیستان و بلوچستان به عنوان زیباترین دانشگاه کشور به حساب می‌آید که این مهم با تلاش‌های مسئولان این دانشگاه در ادوار گذشته به حساب می‌آید.

 

تصاویر زیر برخی از زیبایی‌های این دانشگاه را در قالب تصویر به نمایش گذاشته است:

 

خبرگزاری دانشجو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
0
0
پارک قشنگیه!
امکانات دانشگاهش کو؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار