فیزیوتراپی برای چه بیمارانی مناسب است
کد خبر: ۵۹۳۲
تاریخ انتشار: 2015 July 26    -    ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
فیزیوتراپی هزینه‌های درمانی و آثار ناشی از درمان‌های دارویی و جراحی را می‌کاهد. این اقدام توانبخشی برای گروه‌های پرخطر مناسب‌تر از درمان‌های جراحی و دارویی است و در این میان آموزش می‌تواند نقش موثری در بهبودی مراجعان ایفا کند.

مجید میرزاحیدری ، با بیان اهمیّت فیزیوتراپی در پیشگیری و درمان اختلالات به‌ویژه بیماریهای اسکلتی و عضلانی اظهار داشت: فیزیوتراپی هزینه‌های درمانی را کم می‌کند و اثرات ناشی از درمان‌های دارویی و جراحی را می‌کاهد، بنابراین فیزیوتراپی اقدامی توانبخشی است که این می‌تواند در تشخیص و درمان اختلالات به‌ویژه اسکلتی و عضلانی که بیشتر شهروندان با آن مواجه هستند، مؤثر باشد.

* فیزیوتراپی اقدام درمانی مناسب برای گروه‌های پرخطر

عضو هیأت‌مدیره نظام پزشکی اسلام‌شهر گفت:‌ عموم مردم با دیسک کمر مواجه‌اند. فیزیوتراپی می‌تواند با انجام روش‌هایی نیاز به جراحی را کاهش دهد؛ چراکه برخی بیماران دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند که نمی‌توانند جراحی کنند.

وی افزود: گاهی با صرف ۳۰۰ هزار تومان می‌توان ۱۰ جلسه فیزیوتراپی داشت و درد ناشی از مشکلات اسکلتی و عضلانی را از بین برد.

این فیزیوتراپیست ادامه داد: جراحی‌های زانو هزینه‌های زیادی را می‌طلبد،‌ از طرفی خطرات ناشی از بیهوشی موجب می‌شود تا فیزیوتراپی به‌عنوان اقدامی توانبخشی مقرون به صرفه باشد؛ علاوه‌ بر درمان‌های جراحی، مصرف دارو نیز آثار جانبی دارد که ارگان‌ها را به‌صورت سیستماتیک دچار آسیب می‌کند.

عضو هیأت‌مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به جایگاه فیزیوتراپی در جهان، گفت: اکنون فیزیوتراپی پنجمین شغل دنیاست، زیرا این رشته سلامت جامعه را تأمین می‌کند و هزینه‌ها را نیز پایین می‌آورد.

* فیزیوتراپی برای چه بیمارانی مناسب است

این فیزیوتراپیست اظهار داشت: مبتلایان به بیماری‌های اسکلتی و عضلانی، مفصلی و کسانی که دچار درگیری‌های عصبی هستند می‌توانند از فیزیوتراپی بهره‌مند شوند؛ هرچند که سایر گروه‌ها نیز بسته به نوع و شدت ابتلا می‌توانند از فیزیوتراپی استفاده کنند.

* آموزش ابزاری مهم در فیزیوتراپی

وی خاطرنشان کرد: آنچه در فیزیوتراپی اهمیّت دارد آموزش توسط فیزیوتراپیست به بیمار است؛ چراکه آموزش ابزاری مهم در فیزیوتراپی برای سلامت مراجعان است. بخشی از این آموزش نحوه صحیح نشستن است که توصیه می‌شود این رفتار از سنین کودکی به ویژه دوران مدرسه به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار