رشته های شغل آفرین برای دانش آموزان کدامند؟
کد خبر: ۵۹۲۰
تاریخ انتشار: 2015 July 26    -    ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: رشته‌های آسانسور، طراحی دوخت، تراش و بُرش شیشه صد درصد برای دانش‌آموزان ایجاد کار می‌کند.
 
سید مصطفی آذرکیش درباره جذب دانش آموزان کاردانش به بازار کار، اظهار کرد: برخی از رشته ها که متناسب با بازار کار ایجاد شده اند، جذب صد درصدی برای دانش آموزان به بازار کار را دارند اما این درصد برای دیگر رشته ها متنوع است.

وی افزود: رشته های آسانسور، جوش آرگون، تراش و بُرش شیشه، طراحی دوخت، گاز CO۲ از رشته هایی هستند که دانش آموزان صد درصد به بازار کار جذب می شوند.

مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: خیلی از این دانش آموزان کارآفرین می شوند و مهارت و آموزش هایی که در هنرستان ها فرا می گیرند، موجب می شود تا صاحب مشاغل خانگی، منطقه ای، بومی و ملی شوند.

آذرکیش با بیان اینکه آموزش در هنرستان ها برای تربیت کارآفرینی است، اظهار کرد: بسیاری از این دانش آموزان کارآفرین می شوند و خود به عنوان کارفرما چندین کارگر و کارمند نیز دارند.

وی با بیان اینکه ۴۱ درصد دانش آموزان در شاخه های فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل می کنند، بیان کرد: در نشانگرهای ارزشیابی که بهمن ۹۲ توسط شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و ابلاغ شده است، باید تا سال ۹۷ این عدد به ۴۸.۲۶ درصد برسد.

به گفته آذرکیش، اکنون ۲۴ درصد دانش آموزان در رشته کاردانش و ۱۷ درصد در رشته فنی و حرفه ای تحصیل می کنند که باید در سال ۹۷، ۲۸ درصد دانش آموزان در رشته کاردانش و ۲۰.۲۶ درصد نیز در رشته فنی و حرفه ای تحصیل کنند.

مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین آموزش همراه با تولید را نیز برای تمام واحدهای آموزشی در هنرستان ها داریم که ما به دنبال بهبود کیفیت آموزشی به همراه تولید هستیم.
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار