روبات های آشپز می آیند + عکس
کد خبر: ۵۸۸۶
تاریخ انتشار: 2015 July 26    -    ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

زندگی صنعتی و عدم وجود وقت کافی برای آشپزی و خوردن غذا سبب شده است تا کارشناسان کشورهایی ایالات متحده، انگلستان و ژاپن دستگاه‌های Vending Machine با قابلیت ارائه غذای کامل به مشتریان را طراحی کنند. 
 

روبات‌‌ها برایتان غذاهای خوشمزه می‌پزند + تصاویر

گفتنی است، دستگاه‌های Vending Machine تا به حال در دنیا برای فروش نوشابه، شکلات و یا آب معدنی به کار رفته‌اند اما در طرح جدید کارشناسان امیدوار هستند دستگاه‌های نسل جدید بتوانند غذاهایی مانند همبرگر، خوراک مرغ، سالاد، سیب زمینی سرخ کرده و سایر مواد غذایی در وعده‌های غذایی را تهیه و به مشتری تحویل دهند. 
 

روبات‌‌ها برایتان غذاهای خوشمزه می‌پزند + تصاویر

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که استفاده از این دستگاه‌ها می‌تواند سبب رفع مشکل خوردن مواد غذایی فست فود و تنقلات فاقد ارزش تغذیه‌ای در افراد شود. 

در کشورهایی مانند ژاپن و ایالات متحده خرید مواد غذایی گرم و سرد فروخته شده از دستگا‌ه‌های Vending Machine درحال حاضر وجود دارد و افراد زیادی هر روزه از این موادغذایی استفاده می‌کنند. 

علاوه بر فروش مواد غذایی آماده شده، کارشناسان در نظر دارند دستگاه‌هایی مخصوص فروش سبزی، میوه، آبمیوه‌های تازه، شیر و حتی مواد غذایی فاقد گلوتن را طراحی کرده در سطح شهرها و در اماکن مختلف نصب کنند. 
 

روبات‌‌ها برایتان غذاهای خوشمزه می‌پزند + تصاویر

درحال حاضر حدود 2000 دستگاه در کشور ایالات متحده مخصوص فروش سیب زمینی سرخ کرده، پنیر کبابی، انواع بگر و دیگر فست‌فودها همچنین لازانیا، خوراک با ادویه‌ کاری، انواع میوه و اسموتی‌های مختلف وجود دارد. 
 

روبات‌‌ها برایتان غذاهای خوشمزه می‌پزند + تصاویر
از جمله مزایای منحصر بفرد این دستگاه‌ها مدت زمان کوتاه برای تهیه و آماده سازی آن است. 

کارشناسان حتی در یک طرح پیشگامانه در نظر دارند در آینده شرایط رشد مواد غذایی اولیه مانند کاهو را در این دستگاه‌ها بدون نیاز به نور خورشید و تنها از طریق لامپ‌های فلورسنت فراهم کنند تا در سالهای آتی این دستگاه‌ها نیازی به نظارت از سوی انسان ها نداشته باشند و در هر زمان بتوانند غذای سالم در اختیار مشتریان قرار دهند. 

علاوه بر توانایی ساخت و تجهیز مواد غذایی اولیه و پخت آنها این دستگاه‌ها باید توانایی بسته بندی و پوشش ایمن مواد غذایی را داشته باشند و نیاز است تا تغییراتی در بدنه ظاهری آنها ایجاد شود.

باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار