ده راهکار برای بار آوردن دختری با اعتماد به نفس
کد خبر: ۵۸۴۱۰
تاریخ انتشار: 2016 December 22    -    ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
وقتی به دخترتان می‌گویید چقدر باهوش است، یعنی خیلی بیشتر از مثال‌های گسسته‌ای که به کار می‌برید و این کافی نیست. باید حرف بزنید، مثلا به او بگویید: حافظه خیلی خوبی داری، یا : هی دختر، تو بی‌نظیری تو این کار…
ده راهکار برای بار آوردن دختری با اعتماد به نفس 
 
ده راهکار برای بار آوردن دختری با اعتماد به نفس  دختران معمولا زندگی را با انرژی زیاد آغاز می‌کنند، زود به حرف می‌آیند، اجتماعی هستند و شاگرد اول هستند. اما یک زمانی میان پیش دبستان و متوسطه، ترکیب گیج کننده‌ای از فشارهای اجتماعی جدید، انتظارات بیشتر در کلاس و نشانه‌های ترکیبی از جامعه (همه تلاشتو بکن، همه توجه رو بخودت جلب نکن، هرچی بخوای می‌تونی، زیبا بودن اولین اولویت توئه و مانند اینها) می‌تواند باعث شود دختران از لحاظ اکادمیک عقب بیفتند یا شوقشان را از دست بدهند.

اینجا کارهایی است که می‌توانید انجام دهید تا اعتماد به نفس دخترتان و انعطاف پذیری‌اش را برای سال‌های سختِ پیش رو، بسازید:
 
 ده راهکار برای بار آوردن دختری با اعتماد به نفس

ده راهکار برای بار آوردن دختری با اعتماد به نفس
۱. او را تشویق کنید ابراز وجود کند
به دخترتان یاد دهید تا نیازهایش را به بزرگترها ابراز کند و با همسالانش، فضای شخصی خود را داشته باشد. اگر بچه دیگری با او بد حرف زد، تشویقش کنید بگوید: شیوه‌ی حرف زدنت را دوست ندارم.

۲. برای تعریف و تمجید از دخترتان، خاص باشید
وقتی به دخترتان می‌گویید چقدر باهوش است، یعنی خیلی بیشتر از مثال‌های گسسته‌ای که به کار می‌برید و این کافی نیست. باید حرف بزنید، مثلا به او بگویید: حافظه خیلی خوبی داری، یا : هی دختر، تو بی‌نظیری تو این کار…

۳. تحسین شما باید با واقعیت سازگار باشد
یک بچه کلاس سوم می‌داند که نابغه موسیقی نیست یا بهترین هنرمند زمین نیست، اما اگر پیشرفتش را از ماهی به ماه بعد تحسین کند برایش خیلی قابل احترام است.

۴. کاری کنید بداند چرا برخی مواقع تنها می‌ماند
برای دخترتان توضیح دهید که اگر به هر جشن تولد دعوت نیست یا برای هر بازی نباید داخل شود، به معنی این نیست که توهینی به او شده. توضیح دهید که وقتی بچه دیگر می‌گوید: تو نمی‌تونی دوست من باشی، بیشتر مربوط به اخلاق اون بچه است تا مربوط به دختر شما.

۵. او را تشویق به رقابت کنید
برای تکالیف و کارهایش سریعا به او کمک نکنید، اگر کمک خواست از او بخواهید چند بار، چند دقیقه اول را خودش تلاش کند.

۶. تشویقش کنید تا اگر میخواهد ورزش کند
دختران گزینه‌های ورزشی بیشتری از قبل دارند اگر دوست دارد ژیمناستیک یا فوتبال بازی کند به او شانس دهید تا وارد بازی شود و بداند برای چه بازی تواناست برایش تصمیم نگیرید که کدام ورزش مناسب اوست- خودش این را می‌فهمد.

۷. درباره نقاط قوت و ضعفش فرضیه نسازید
چون‌که بچه شما دختر است بدین معنی نیست که باید با کاستی‌ها و نقص‌ها دست و پنجه نرم کند – یا باید آزمون‌های خواندن را به سختی طی کند بعلاوه بدین معنا نیست که نخواهد برود ماهیگیری یا برای لیگ کودکان تلاش نکند. خواسته‌هایش را دنبال کنید تا نقاط قوت او را تقویت کنید و روی ضعف‌هایش کار کنید تا بهبود یابد.

۸. تصویری از بدن سالم را الگوی او کنید
وقتی می‌پرسد که: من زیبام؟ با انرژی به او بگویید بله! وقتی ظاهرش را تحسین می‌کنید، فعالیت‌هایش را هم پررنگ کنید: امروز توی ژیمناستیک عالی بودی یا: روی صحنه چشمات برق می‌زد.

برای دختران بزرگتر هم خوب است بشنوند که مدل‌های مجلات شکل زنان و دختران واقعی نیستند و عکسهای‌شان با فتوشاپ دستکاری شده تا لاغرتر و بی نقصتر از واقعیت به نظر آیند.

۹. او را برای جنسیت گرایی اماده کنید
حتی امروزه برخی فکر می‌کنند دختران همان کارهای پسران را می‌توانند انجام دهند اگر دیدید دختران فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را تماشا می‌کند که دختر در پس زمینه است ولی پسر زندگی را حفظ میکند، خاطر نشان کنید و با او درباره چیزهای متفاوت در زندگی واقعی صحبت کنید.

۱۰. نقش‌های مثبت زن‌ها را خاطر نشان کنید
وقتی اخبار می‌بینید یا روزنامه می‌خوانید هر شانسی را استفاده کنید تا به دختران نشان دهید زنان- سناتورها و مربیان ورزشی و دکترها و ورزشکاران – می‌توانند هرکاری کنند.

کتاب‌هایی دارای شخصیت‌های زن قوی بخوانید، این راهی است تا بدون سخنرانی ایده را منتقل کنید، اگر نمیتوانید کتاب‌های اینگونه زیادی بیابید از کتابداری بپرسید – آنها معمولا لیستی از کتاب‌ها برای انتخاب دارند و پیشنهاد می‌دهند.
 
بيتوته
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار