همکاری«تویوتا» و «بی ام و» در ساخت خودروهای جدید
کد خبر: ۵۸۳۹
تاریخ انتشار: 2015 July 25    -    ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵

دو کمپانی خودروسازی «تویوتا» و «بی ام و» با همکاری مشترک یکدیگر در حال توسعه و ساخت دو خودروی جدید و متفاوت هستند. 

کمپانی های BMW و Toyota با همکاری یکدیگر در حال طراحی و تولید خودروهای اسپرت متفاوتی هستند که نسخه تویوتای این خودرو جانشین مدل قدیمی Supra و نسخه BMW نیز جایگزین مدل قدیمی Z۴ خواهد شد.

هر دو نسخه از شاسی کاملا جدیدی برخوردار خواهند بود که از جنس آلومینیوم و الیاف کربن است اما قالب مبتنی بر فریم این شاسی به شکلی طراحی شده که دو کمپانی تویوتا و BMW بتوانند شاسی های متفاوت خود را بر مدل نهایی خودرو نصب کرده و شبیه یکدیگر نباشند.

طراحی بیرونی این خودرو به شکلی کاملا متفاوت از دیگر محصولات این دو کمپانی خودروسازی است.

طرح اولیه ای از این مدل در مجله ژاپنی «HolidayAuto» به چاپ رسیده که نگاه های بسیاری را به سوی خود جلب کرده است.

یکی از کارشناسان ساخت این خودرو در مصاحبه ای با مجله استرالیایی «Motoring» گفت: «طراحی بیرونی خودروی تویوتا در سه ماهه آخر سال گذشته نهایی شد اما مخاطبان از تماشای ظاهر این خودرو شگفت زده خواهند شد.»

طول، عرض و ارتفاع هر دو خودرو به ترتیب ۴.۴ ، ۱.۸ و ۱.۳ متر است که ابعادی شبیه به پورشه ۹۱۱ خواهد بود. محصول جدید ساخت BMW دو موتور خواهد داشت که موتور دیزلی آن در کمپانی BMW و در آلمان ساخته خواهد شد اما موتور هیبریدی آن در کمپانی تویوتا و ژاپن ساخته خواهد شد.

هر دو مدل خودرو از موتور چهار سیلندری ۲ لیتری توربوشارژ با توان ۲۴۱ اسب بخار برخوردار خواهند بود. این مشخصات در حالی است که مدل های متوسط به موتور شش سیلندری خطی ۳ لیتری توربوشارژ با توان ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۴۴۹ ژول مجهز شده اند.

اما نسخه ساخت تویوتا با موتور شش سیلندری عرضه خواهد شد زیرا این خودروساز ژاپنی نمی خواهد که مدل جدید سوپرا شبیه به نسل بعدی خودروهای Scion FR-S باشد.

انتشار اطلاعات محصولات جدید این دو کمپانی در شرایطی است که خودروساز آلمانی به افشای مشخصات بیشتری از Z۴ نپرداخته اما خودروساز ژاپنی اعلام کرده که تا پایان سال جاری این محصول به طرح نهایی تولید نزدیک خواهد شد.

هر دو مدل تا سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه خواهند شد. محصولات مشترک کمپانی های خودروسازی آلمان و ژاپن در نمایشگاه خودروی دیترویت یا خودروی ژنو معرفی خواهند شد.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار