پراید بهتر است یا پورشه؟
کد خبر: ۵۸۰۷
تاریخ انتشار: 2015 July 25    -    ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
بعد از اجماع هسته‌ای عده زیادی از خودروسازان اروپایی می‌خواهند به بازار خودروی ایران هجوم آورند و خودروهای بی‌کیفیت خود را به مردم قالب کنند، در همین راستا و در جهت تنویر افکار عمومی تصمیم گرفتیم سوالاتی مطرح کنیم که نشان دهد؛ کیفیت و قیمت خودروهای داخلی برخلاف ادعای غرض‌ورزان خیلی هم خوب، خیلی هم عالی است و فقط جای شما خالی است.
 
1- در بین خودروهای زیر کدام خودرو در جهان بالاترین کیفیت را دارد؟

الف. بنز ب. پورشه

ج. بی ام دبلیو د. پراید

همانطور که حدس زده اید، گزینه دال صحیح است. بله در میان شگفتی همگان همان گزینه دال صحیح است. مشکل از پاسخنامه نیست، مشکل، زاویه دید شماست. تا به حال در مورد کیفیت، نگاه درستی نداشته اید و باید نگاهتان را تغییر بدهید.

این پارامترهای کیفیت که در کشور ما معمول است، توسط سازندگان ماشین های خارجی ایجاد شده و مشخص است که آنها معیارها را به نفع خودشان به وجود می آورند، نه به نفع ما. حالا من می خواهم معیارهای صحیح کیفیت از نظر خودمان را بیان کنم.

یکی از معیارهای کیفیت این است که خودرو بعد از تصادف براحتی با دو حرکت تا شود و از وسط خیابان جمع شود که همانطور که مستحضرید پراید در این زمینه اول است.

معیار دوم کیفیت، پیدا شدن لوازم یدکی در اسرع وقت است که می دانید، لوازم یدکی پراید را حتی بقالی ها هم دارند، معیار سوم کیفیت، ضعف موتور و نکشیدن موتور با کولر روشن در سربالایی هاست که باعث می شود، همیشه بهانه ای برای روشن نکردن کولر ماشین داشته باشید و در مصرف بنزین صرفه جویی شود.

2- در بین خودروهای زیر قیمت کدام از همه مناسب تر است؟

الف. بنز ب. پورشه

ج. پراید د. بی ام دبلیو

این دفعه هم با این که گزینه صحیح را بین گزینه های دیگر مخفی کرده بودیم، حدس شما درست است.

جواب صحیح گزینه جیم است. خودروسازان داخلی ما تمام تلاش خود را به کار می بندند تا خودرویی ارزان و کارا به مشتریان عزیز عرضه کنند.

با پول هر کدام از خودروهایی که نام بردم، می توانید صد خودروی پراید بخرید و با آن بزنید به در و دیوار و بعد همانجا ولش کنید و بروید خانه تان، اما امان از وقتی که با پورشه یا بنز تصادف کنید، حالا پول فراوان از جیبتان می رود به جهندم، در دهان مردم را نمی توانید ببندید.

روزنامه ها و مطبوعات دست از سرتان برنمی دارند. حالا بیا و ثابت کن که پول ماشین را از عرق جبین و کد یمین درآورده ای، مگر کسی باور می کند؟

پس تا دیر نشده بیا تا قدر خودروهای تولید داخل را بدانیم تا ناگه ز یکدیگر غافل نمانیم.
جام جم آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار