کمردرد باعث مشکلات روحی می‌شود
کد خبر: ۵۷۴۲
تاریخ انتشار: 2015 July 24    -    ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
 یک متخصص فیزیکال‌تراپی با اشاره به اینکه بالارفتن سن موجب افزایش میزان ابتلا به کمردرد می‌شود، اظهار کرد: کمر‌درد یکی از بیماری‌هایی است که علاوه بر آسیب بر جسم انسان می‌تواند منجر به مشکلات روحی نیز شود.

دکتر سیامک بشردوست تجلی ، با بیان اینکه هر فردی حتی کودکان و نوجوانان ممکن است دچار کمردرد شوند، گفت: فقدان تحرک و بلند کردن اجسام به شکل نامناسب دو عامل مهمی هستند که در ابتلا به کمردرد نقش موثری را ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: به دنبال افزایش سن تغییراتی در ستون فقرات ایجاد می‌شود که به طور معمول همراه با ضعف، تغییر میزان استحکام در عضلات و سایر بافت‌های ناحیه کمری است و این تغییرات در نهایت منجر به تغییر شکل در ستون فقرات، کاهش توان فرد در مقابل تحمل فشارها و محدودیت در انجام کارهای روزانه در افراد می‌شود.

این متخصص فیزیکال‌تراپی با اشاره به اینکه تغییرات دژنراتیو و فرسایشی در ناحیه کمر یا بافت‌های اطراف کمر زمینه ایجاد کمر درد را افزایش می‌دهند، اظهار کرد: این تغییرات اغلب همراه با افزایش سن ایجاد می‌شوند.

بشردوست اضافه کرد: در این شرایط عضلات و سایر عناصر تشریحی توان مقابله با فشارهای سنگین را ندارند، بنابراین فشار بیش از اندازه موجب تغییر وضیعت عناصر تشریحی ناحیه می‌شود و این تغییرات موجب تولید درد در ناحیه کمر یا سایر بخش‌های ستون فقرات می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کیسه‌های آب سرد یا گرم و آب درمانی از روش‌های درمانی برای کمردرد هستند. تمرین‌های داخل استخر نیز می‌تواند موجب بهبود بیماران مبتلا به کمردرد شود.

بشردوست در پایان یادآورشد: کمردرد یکی از بیماری‌هایی است که علاوه بر آسیب بر جسم انسان می‌تواند منجر به مشکلات روحی نیز شود؛ چراکه فردی که مبتلا به کمردرد شدید است توانایی انجام کارهای روزمره را ندارد و از جامعه دور می‌شود.

ايسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار