لنزی که بینایی را به چشم افراد مسن بازگرداند
کد خبر: ۵۷۳۰
تاریخ انتشار: 2015 July 24    -    ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
بسیاری از افراد با افزایش سن، با مجموعه‌ای از مشکلات در بینایی روبرو می‌شوند که انجام کارهای روزمره مانند خواندن یا رانندگی را به یک چالش بزرگ تبدیل می‌کند اما یک لنز جدید قابل کاشت که به تقلید از عملکرد چشم جوان پرداخته، می‌تواند بینایی کامل را به بیماران مبتلا به آب مروارید، آستیگماتیسم و نزدیک یا دوربینی بازگرداند.
 
این اولین لنزی است که همه انواع مشکلات بینایی را به یکباره تصحیح کرده و می تواند طی یک عمل جراحی ساده، درون چشم قرار بگیرد.

لنز داخل چشمی «TECNIS Symfony» برای هر فاصله و هر نوع شرایط نوری کاربرد داشته و بیشتر شبیه زوم دوربین کار می کند تا لنزهای چند کانونی که از سه نقطه تمرکز جداگانه برخوردارند.

سوزان رایت 57 ساله، مشاور بنیاد خیریه ای در انگلیس، یکی از اولین افراد در جهان است که این کاشت جدید بر روی وی آزمایش شده است.

وی شش هفته پیش برای هر دو چشمش تحت عمل جراحی قرار گرفت و معاینه نهایی وی هفته پیش توسط برایان لیتل، جراح چشم در کلینیک کلیرمونت لندن انجام شد.

رایت از آب مروارید رنج می برد و برای مشاهده اجسام باید آنها را تا فاصله نزدیک چشم خود پیش می آورد که این کار، رانندگی و کار با رایانه را برای وی بسیار مشکل و تقریبا غیر ممکن می کرد.

این لنزها از پلاستیک ساخته شده اند و هیچ گاه نیاز به تعویض ندارند. از مزایای اضافی که کاربران می تواند از آن بهره مند شوند، می توان به این موضوع اشاره کرد که پس از حذف آب مروارید، این بیماری هیچگاه باز نخواهد گشت.

لنزهای چندکانونی قبلی که می توانستند دوربینی یا نزدیک بینی را درمان کنند، پس از مدتی با مشکل حساسیت به نور یا هاله های انفجاری روبرو شده و همچنین در زمان تغییر تمرکز، مانند چشم عادی رفتار نکرده و تغییر پرشی دارند.

اما کاشت های جدید از شیارهای دایره ای کوچک برخوردارند که شیوه خم شدن نور در بخشهای مختلف لنز را تغییر داده و دید ممتد و بدون شکاف را در زمان تغییر کانون تمرکز ارائه می دهند.

لنز «TECNIS Symfony» همچنین به نور بیشتری اجازه ورود داده از این رو تشخیص رنگ ها، ساده تر است.

کارآزمایی های بالینی اخیر این کاشت نشان داده که 81 درصد از شرکت کنندگان پس از عمل، دوربینی 20/20 را گزارش کرده اند.

همچنین 98 درصد از شرکت کنندگان در این پژوهش هرگز به عینک دوربین نیاز پیدا نکردند، 96 درصد دیگر از عینک برای دید متوسط استفاده نکرده و 73 درصد دیگر به عینک نزدیک بین نیازی نداشتند.

قیمت این لنزها حدود 3900 پوند برای هر چشم است.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار