دلار ۳۸۹۰ تومان شد
کد خبر: ۵۷۲۰۹
تاریخ انتشار: 2016 December 06    -    ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
قیمت دلار در هفته گذشته ضمن طی مدار صعودی به مرز 4 هزار تومان نزدیک شد و همین موضوع واکنش فعالان اقتصادی را به همراه داشت که البته این واکنش ها با پاسخ "طبیعی است" مسئولان دولتی روبه رو شد.

هرچند اما و اگرهای فراوانی در خصوص چرایی افزایش قیمت دلار از سوی کارشناسان اقتصادی مطرح شده ولی بانک مرکزی معتقد است افزایش  قیمت دلار تعمداً نبوده و بزودی از تب تند افزایش قیمت دلار کاسته می شود.

در همین راستا هم البته رئیس کل بانک مرکزی با پتروشیمی ها تشکیل جلسه داده و از آنها برای بازگشت آرامش به بازار ارز کمک خواسته است؛ "آرامش بازار ارز" یکی از افتخارات بانک مرکزی دولت یازدهم بوده که پیش از این مدام از آن بعنوان دستاوردهای مهم تیم اقتصادی کابینه روحانی نام برده می شد.

ولی الله سیف در جلسه با مدیران صنایع پتروشیمی با اشاره به تحولات اخیر بازار ارز گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های اقتصادی دولت یازدهم، از ابتدا بانک مرکزی حساسیت های ویژه‌ای برای حفظ آرامش و ثبات بازارها به‌خصوص بازار ارز داشته است؛ البته باید یادآور شد که آرامش در بازار ارز به شیوه دستوری امکان پذیر نیست. بانک مرکزی درصدد است این آرامش با منطق‌های اقتصادی و با تصمیم‌گیری‌های درست و اصولی در بازار نهادینه شود به طوری که با ثبات و پایدار باشد و بر اساس متغیرهای واقعی اقتصادی شکل گیرد.

وی افزود: از واحدهای فعال پتروشیمی در بازار، خواهان پایبندی به انضباط و منطق‌های اقتصادی بیش از گذشته هستیم و لازم است این واحدها با توجه به سهم عمده‌ی تامین ارز کشور توسط آنها، با عملکرد صحیح توام با انضباط نیاز نقدینگی خود در پایان سال را بدون ایجاد نوسان در بازار ارز تامین کنند.

به گزارش تسنیم،‌ کاهش اندک قیمت دلار در بازار آزاد طی روزجاری نشان می دهد که رایزنی بانک مرکزی با نفتی ها تا حدودی جواب داده و احتمالاً از روزهای آتی باید شاهد کاهش قیمت دلار باشیم!

برهمین اساس، هم اکنون صرافی ها هر دلار را با قیمت 3890 تومان،‌ یورو را با قیمت 4928 تومان، پوند انگلیس را با قیمت 4928 تومان و درهم امارات را با قیمت 1084 تومان می فروشند.

نرخ فروش سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز یک میلیون و 136 هزار تومان،‌سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و 120 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 596 هزار تومان،‌ربع سکه بهار آزادی 309 هزار تومان و سکه یک گرمی 191 هزار تومان تعیین شده است.

هر گرم طلای 18 عیار نیز در بازار داخلی 112 هزار و 300 تومان و هر اونس طلای جهانی 1171.7 دلار قیمت خورده است.
منبع: خبرگزاری تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار