طرح متفاوت هواپیمای جدید ایرباس
کد خبر: ۵۷۱۹۰
تاریخ انتشار: 2016 December 06    -    ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
شرکت ایرباس امیدوار است تا سال ۲۰۵۰ یک هواپیمای جت همانند اسکلت یک پرنده با بدنه شفاف را تولید کند که دارای صندلی‌های قابل تغییر، آب گرم درمانی و سرگرمی‌های مجازی است.
طرح متفاوت هواپیمای جدید ایرباس
شرکت ایرباس امیدوار است تا سال ۲۰۵۰ یک هواپیمای جت همانند اسکلت یک پرنده با بدنه شفاف را تولید کند که دارای صندلی‌های قابل تغییر، آب گرم درمانی و سرگرمی‌های مجازی است.اگرچه قبلاً تجسم پرواز درون یک قوطی فلزی با سرعت ۵۰۰ مایل در ساعت به اندازه کافی شگفت انگیز نبود، اما اکنون شرکت ایرباس از شما می خواهد تا خود را در حال پرواز درون یک هواپیمای دارای بدنه شیشه ای و شفاف تجسم کنید. این شرکت پیشروی هوایی با بهره مندی از پیشرفته ترین طراحی موجود توانسته یک هواپیمای مفهومی طراحی کند که هدف آن صرفاً پرواز نیست – فعلاً این گونه اعلام شده است –آن اما یک ابزار نوآورانه است که دامنه تصورات مهندسان را گسترش داده و برخی از چالش ها و تصمیمات پیش روی سفرهای هوایی را مورد تاکید قرار می دهد.

این هواپیمای مفهومی که شرکت امیدوار است شبیه مدل واقعی ایرباس ۲۰۵۰ باشد، تقلید از سیستم های زیستی را به عنوان اصل طراحی اشکال و لوازم آن در نظر گرفته است. قابل توجه ترین جنبه این رویکرد در رابطه با بدنه هواپیما است که به جای این که با یک فلز غیر شفاف و تیره پوشانده شود، از شبکه ای از مواد ساختاری تشکیل شده که شبیه یک اسکلت است. در واقع، این دقیقاً همان چیزی است که پرواز را در شما تداعی می کند زیرا از ساختار اسکلت پرنده ها الهام گرفته است.
 
 
"چارلز چمپیون"، مهندس ارشد ایرباس در معرفی هواپیماهای آینده این شرکت توضیح می دهد،  استخوان هم سبک و هم قوی است زیرا ساختار متخلخل داخلی آن فقط در قسمت هایی که لازم است تنش را تحمل می کند و بقیه فضاها را خالی می گذارد. فضای بین به اصطلاح "استخوان های سازه های زیستی" این هواپیما به پنجره های پانوراما تبدیل می شود که سراسر بدنه را پوشش می دهند. ما می توانیم اهرام مصر یا برج ایفل را از طریق کف شیشه ای این هواپیما تماشا کنیم.
اگرچه در طراحی ساختار آن از موجوداتی الهام گرفته شده که هزاران سال است وجود دارند اما در تولید بسیاری از مواد آن از فناوری هایی استفاده شده که عمر آنها از یک دهه تجاوز نمی کند. چاپ سه بعدی یکی از روش هایی است که می تواند ایرباس را قادر کند تا اشکال دقیق و کوچک مورد نیاز خود را از طریق آن تولید کند، بدین طریق که اول آنها را در کامپیوتر طراحی کرده و سپس با استفاده از چاپ لایه ای سریع، طرح دقیق مورد نیاز خود را بدون اتلاف مواد تولید می کند. ایرباس قصد دارد تا برای سیستم الکتریکی داخل کابین یک "شبکه هوشمند" شبیه مغز در بین دیواره هواپیما تعبیه کند که مسئول شرایط هوای داخلی و نیازهای مسافران است و بدون نیاز به مقادیر زیاد سیم، کابل و سوییچ ها است.
تمام این تدابیر و اقدامات – یعنی ساختار سبک، تولید بدون اتلاف مواد و سیستم های الکتریکی بی سیم – می توانند به کاهش انتشار گازهای خطرناک و صرفه جویی در سوخت کمک کنند. تاثیر فزاینده استفاده از منابع فسیلی کمتر برای هر هواپیما می تواند باعث بهبود کلی قابل توجهی در تاثیرات صنعت هوانوردی بر محیط زیست شود. به همین علت، هواپیمای مفهومی ایرباس یکی از اندک نمونه هایی است (حداقل در حال حاضر) که عبارت "تولید ارگانیک" در آن به غذا اشاره نمی کند بلکه به صندلی ها اشاره دارد. صندلی های این هواپیما به طور بالقوه از مواد زیستی پایه گیاهی تشکیل شده که پیشرفته تر از فوم حافظه بوده و مواد هوشمندی هستند که وضعیت بهینه بدن را به خود می گیرند و در حافظه خود حفظ می کنند.
البته تمام جنبه های راحتی و سلامت فیزیکی که اخیراً فقدان آن در هواپیماها باعث اجتناب مسافران از پرواز شده، در این تجربه پرواز وجود دارد که شامل قسمت های تعامل است که مسافران می توانند در آنجا گفتگو، بازی و ورزش کرده و از درمان های جامع گوناگون مانند ماساژ و رایحه درمانی بهره مند شوند. این موارد رفاهی کافی است تا باعث شود احساس تحت فشار بودن در یک قوطی پرنده در ارتفاع شش مایل بالاتر از سطح زمین را فراموش کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار