جاده حلقه ای دیدنی+عکس
کد خبر: ۵۷۱۵۲
تاریخ انتشار: 2016 December 06    -    ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
لوپ تهاچاپی، یک لوپ مارپیچی آیکونیک است که 1.17 کیلومتر طول دارد که همان طور که روی خط راه آهن اصلی بالا می رود از روی خودش عبور می کند و در جنوب مرکزی کالیفرنیا قرار دارد. این حلقه در نیمه دوم قرن نوزدهم به عنوان بخشی از خط اصلی اقیانوس آرام جنوبی که از رشته کوه تهاچاپی عبور می کند، ساخته شده است.
 
بیش از سه هزار کارگر مهاجر چینی به مدت دو سال زحمت کشیدند تا با مواد منفجره راه را از میان گرانیت ها باز کنند و سپس بااستفاده از بیل و کلنگ و چرخ دستی بقایا را پاکسازی کنند تا خط راه آهن تهاچاپی از این منطقه عبور کند. این راه آهن بخشی از آخرین اتصال اولین خط راه آهن بود که سانفرانسیسکو را به لس آنجلس متصل می کرد.
 
هدف حلقه تهاچاپی دستیابی به ارتفاع در یک شیب قابل کنترل بود و تا به امروز که 140 سال از آن زمان می گذرد به خوبی این را ادامه داده است.
 
درواقع، این خط یکی از شلوغ ترین خطوط یک طرفه اصلی در جهان است که به طور میانگین 40 قطار در روز از آن عبور می کنند. قطارهای فراوان و منظره تماشایی این لوپ را یک جاذبه اصلی حمل و نقلی در کشور کرده است. شاهکار مهندسی یک وضعیت دوگانه برای لوپ ایجاد کرده که هم یک نشانه مهندسی عمران تاریخی ملی است و هم یک نشانه تاریخی در کالیفرنیا.
 
 لوپ دیدنی تهاچاپی در کالیفرنیا
 
لوپ دیدنی تهاچاپی در کالیفرنیا 
 
لوپ دیدنی تهاچاپی در کالیفرنیا 
 
 
لوپ دیدنی تهاچاپی در کالیفرنیا 
 
لوپ دیدنی تهاچاپی در کالیفرنیا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار