هشدار: مواظب سکه‌های تقلبی باشید
کد خبر: ۵۷۱۲
تاریخ انتشار: 2015 July 23    -    ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
بازار طلا و سکه از میانه راه مذاکرات اخیر که به نتیجه مورد قبولی رسید، روند نزولی به خود گرفت، در این روند نزولی عرضه و تقاضا نیز دستخوش تغییر شد، تغییری که میزان خریداران را به شدت افزایش یاد.

در خرید و فروش بازار طلا و سکه بیشتر نگاه‌ها به سکه دوخته شده بود و اکثرا طالب خرید سکه بودند، سکه‌ای که از سال 1386 به بعد ضرب نشده و آنچنان عرضه‌ای از سوی دستگاه‌های مربوطه همچون بانک کارگشایی انجام نکرفته است.

با توجه به این شرایط اگر در یک هفته اخیر فردی بنا بر نیاز شخصی قصد خرید سکه را داشت به راحتی نمی‌توانست به مقصود خود برسد و می‌توان گفت که اصلا امکان خرید سکه را در بازار سکه تهران نداشته است، زیرا به گفته برخی از فعالان این بازار، سکه‌ای برای خرید و فروش واقعی انگار وجود نداشته است و افرادی که برای ارائه کادو به دنبال خرید سکه هستند باید هدیه‌ای دیگر در نظر گیرند.

در این رابطه یک فرد متقاضی سکه گفت: روزی که برای خرید سکه آن هم سکه ربع به بازار مراجعه کردم هیچ فردی سکه عرضه نمی‌کرد و در پاسخ تقاضای من مدعی بودند که سکه‌ای برای فروش ندارند.

او ادامه داد: برخی از دلالان و کاسبان توصیه می‌کردند سکه‌ای در بازار وجود ندارد که فردی آن را عرضه کند.

وی تاکید کرد: حتی زمانی که نرخ خرید را بالاتر از واقعیت اعلام می‌کردم کسی سکه‌ای برای فروش عرضه نمی‌کرد، از این رو متقاعد شدم که سکه‌ای در بازار برای عرضه وجود ندارد.

در این رابطه یک صراف بازار سکه و ارز هم با بیان این که نرخ طلا در بازار بسیار کاهش یافته است، گفت: در بازار انواع سکه بسیار کم است و این موضوع نگرانی در رابطه با ذوب سکه را دو چندان می‌کند.

او تصریح کرد: به دلیل آن که بانک کارگشایی و دیگر دستگاه‌های مرتبط با موضوع ضرب سکه، از سال 1386 سکه جدیدی در بازار ضرب نکرده‌اند این نگرانی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: روزانه برای انواع سکه نرخی اعلام می‌شود اما سکه‌ای برای عرضه وجود ندارد، افرادی که پیش‌بینی کاهش ارزش سکه را داشتند با تکیه بر توان مالی خود حجم بسیار زیادی سکه را از بازار خریداری کرده‌اند.

این فعال بازار سکه و ارز معتقد است: اکثر افرادی که تعداد قابل توجهی سکه در اختیار دارند برای فرصت مناسب دارایی سکه خود را احتکار کرده‌اند.

به گزارش اقتصاد نیوز؛ او در پایان گفت: در حال حاضر بازار از سکه‌های ربع ضرب شهرستان پر شده است که حجم قابل توجهی از آنها دارای استاندار‌های لازم نیستند و این امکان تقلب را افزایش می‌دهد.

ایستانیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار