گم شدن جنجالی تلفن همراه مدیر مدرسه
کد خبر: ۵۷۰۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 December 05    -    ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
گم شدن تلفن همراه مدیر مدرسه دخترانه در یکی از مناطق محروم اهواز به درگیری شدید والدین دانش‌آموزان ومسئولان مدرسه انجامید وجنجال به پا کرد.
 
چند روزقبل، دانش‌آموزان یک مدرسه ابتدایی دخترانه به دلیل گم شدن گوشی تلفن همراه مدیر مدرسه، داخل حیاط به صف شدند. در حالی که تا زنگ پایان کلاس‌ها و تعطیلی این مرکز آموزشی چیزی نمانده بود، اما در خروجی قفل شد و خانواده‌ها که در انتظار فرزندانشان پشت در مدرسه بودند بی‌اطلاع از اتفاق های داخل مدرسه تنها صدای هیاهوی فرزندانشان را می‌شنیدند. این بلاتکلیفی طولانی شد و هیچ کس هم پاسخگو نبود تا اینکه صبر خانواده‌ها به سر رسید وچند نفر ازآنها خود را به آن سوی دیوار رسانده و پس از باز کردن در حیاط، والدین نگران به داخل مدرسه سرازیر شدند.
 
بچه‌ها جیغ می‌کشیدند، خانواده‌ها و مسئولان و دست اندرکاران مدرسه فریاد می‌زدند و در این میان تعدادی نیز شیشه‌ها را شکسته و خساراتی به مدرسه وارد کردند. اما این مشاجرات و آشوب با رسیدن گشت پلیس به پایان رسید و موضوع برای رسیدگی بیشتر به آموزش و پرورش ناحیه 4 گزارش شد.اما پس از این حادثه اتفاق های زیادی رخ داد.
دختربچه‌های کلاس اولی که حسابی ترسیده بودند، شب ناآرامی را پشت سر گذاشتند و بعضی از خانواده‌ها تأکید دارند پس از این اتفاق همچنان درگیر بیمارستان و دکتر برای درمان فرزندانشان هستند. ضمن اینکه روایت‌های مختلفی نیز دراین باره مطرح است.
 
برخی خانواده‌ها شکایت شان را به آموزش و پرورش بردند و برخی نیز گفتند ما کسی را نمی‌شناسیم و سکوت کرده‌ایم. به همین خاطر برای روشن شدن موضوع پای صحبت والدین چند نفر از دانش‌آموزان و مسئولان آموزش وپرورش منطقه نشستیم. گرچه داستان در بخش‌هایی متفاوت بود اما در نهایت مشخص شد بی‌تدبیری مدیرمدرسه محرز شده و او به خاطر این سوءرفتار از کارش تعلیق شده است.
 
دخترم شب‌ها جیغ می‌کشد
 
پدر یکی از دانش‌آموزان کلاس اولی دبستان دخترانه به خبرنگار «ایران » گفت: «من خودم آن روز دنبال دخترم نرفته بودم اما آن‌طور که همسرم و خانواده‌های دیگر می‌گفتند مدیر مدرسه بچه‌ها را دو ساعت در حیاط نگه داشته بود تا گوشی موبایلش پیدا شود، حتی تعدادی از بچه‌ها می‌گفتند او پلیس خبر کرده بود و بچه‌ها را ترسانده بود، بعد از این اتفاق دخترم مدام گریه می‌کند و شاید باور نکنید اما مدام او را بیمارستان برده‌ایم. بعد از این اتفاق به آموزش و پرورش ناحیه 4 شکایت کردیم و حالا فقط می‌دانیم که مدیر را برکنارکرده‌اند.»
 
مادر یکی دیگر از دانش‌آموزان نیز گفت: «2 فرزند من در این مدرسه درس می‌خوانند که یکی از آنها بزرگتر از دیگری است. بعد از این اتفاق و درگیری که پیش آمده دختر کوچکم شب‌ها کابوس می‌بیند و در خواب جیغ می‌کشد. رفتار آن روز مدیر به قدری دانش‌آموزان بویژه کلاس اولی‌ها را ترسانده که خیلی از خانواده‌ها هنوز درگیر مشکلات روحی فرزندانشان هستند. این در حالی است که مشخص شد گوشی تلفن همراه در کیف خانم مدیر بوده و همه این اتفاقات به خاطر بی‌توجهی او رخ داده است، تا آنجا که پیگیر موضوع شدیم چند خانواده به آموزش و پرورش و دادسرای اهواز هم شکایت کرده‌اند اما قاضی به آنها گفته باید مدرک بیاورند. حالا نمی‌دانیم باید چه مدرکی برای این اتفاق ببریم و شکایت کنیم.»

مدیر مدرسه تعلیق شد
 
«فاضل خمیسی» مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 اهوازهم دراین باره به خبرنگار حوادث «ایران» گفت: «این اتفاق کمی بزرگنمایی شده است. در اینکه مدیر بی‌تدبیری کرده شکی نیست اما موضوع نقل به نقل بزرگ شده است. من خودم فردای آن روز به مدرسه رفتم و با معلق کردن مدیر یک روز کامل مدرسه را اداره کردم و از همه دانش‌آموزان نیز دلجویی کردیم. بررسی‌هایی که انجام شد نشان داد این اتفاق 2 ساعت طول نکشیده اما اولیا مدت زیادی پشت در بسته مدرسه معطل مانده بودند.
 
این دبستان مدتی قبل هیأت امنایی شده بود و به همین خاطر با ورود خانواده‌ها به مدرسه درگیری و جر و بحث بالا گرفت و خساراتی به مدرسه وارد شد. ما قبول داریم که مدیر بی‌تدبیری کرده و به همین خاطر او را تعلیق از کار کردیم. اما این خانم از مدیران باسابقه منطقه است و 12 سالی دراین مدرسه سابقه معاونت و در 2 سال اخیرنیز مدیریت مدرسه را برعهده داشت.»
 
خمیسی درباره حضور مأمور پلیس در مدرسه و وحشت دانش‌آموزان نیز گفت: «مأموری که از آن صحبت می‌کنند از والدین دانش‌آموزان بوده که برای روشن شدن علت معطلی فرزندش وارد ساختمان شده بود و به هیچ عنوان بحث‌های دیگر در این باره را قبول نداریم.
 
من و همکارانم پس از حضور در مدرسه در گام نخست این دبستان را از حالت هیأت امنایی درآورده و تحت پوشش آموزش و پرورش قرار دادیم و از این پس همه هزینه‌های آن رایگان خواهد بود. مدیر این مدرسه به حالت تعلیق درآمده و با وجودی که تعدادی از خانواده‌ها در حضور امام جمعه منطقه خواستار بازگشت مدیر شده‌اند اما همچنان دراین باره تصمیم‌گیری نکرده‌ایم.
 
ما وظیفه ذاتی‌مان رسیدگی به مشکلات دانش‌آموزان است و در واقع اگر مشکلی برای دانش‌آموز پیش آید شاکی اول، آموزش و پرورش است. در حال حاضر پرونده‌ای علیه تعدادی از خانواده‌های دانش‌آموزان داریم که برای اینکه جو متشنج نشود مسکوت نگه داشته‌ایم. اما به هر حال به همه خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که ما حامی دانش‌آموزان هستیم و مطمئن باشند با هر بی‌تدبیری برخورد می‌کنیم.» 
روزنامه ايران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
3
تا حالا فکر میکردم مدیریت کار سختیه ولی حالا نه .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار