دسیسه چوپان جوان برای قتل پدر
کد خبر: ۵۷۰۸۵
تاریخ انتشار: 2016 December 05    -    ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
چوپان کینه‌جو که با همدستی دوستش پدر خود را با ضربه‌های کلنگ کشته بود، صبح دیروز به اتفاق همدستش از زندان دماوند به شعبه دوم دادگاه کیفری منتقل شدند تا محاکمه شوند.
 
پسر جوان چوپان که یک مهاجر افغان است، به قضات دادگاه گفت: من پدرم را نکشته‌ام، بلکه همدستم در همه مراحل بازجویی به این قتل اعتراف کرده است. این دو متهم چندی قبل در نخستین دادگاه به قصاص محکوم شده بودند که قضات دیوان‌عالی کشور این حکم را تأیید کرده بودند، ولی درست زمانی که یک گام با اعدام فاصله داشتند، برادر چوپان جوان از قصاص آنها به شرط دریافت دیه گذشت کرد و با این تصمیم هر دو متهم صبح دیروز به خاطر جنبه عمومی جرم محاکمه و قضات برای صدور رأی وارد شور شدند تا مجازات این دو متهم را در رابطه با اخلال در نظم عمومی تعیین کنند که طبق قانون 3 تا 10 سال زندان خواهد بود.
 
بیست و یکم فروردین پارسال جسد مردی به نام عبدالرحمان (55 ساله) که با ضربات کلنگ کشته شده بود، در خانه‌ای متروکه واقع در آبسرد دماوند پیدا شد و دو پسر عبدالرحمان که زمان پیدا شدن جسد در محل جنایت حضور داشتند برای بازجویی به اداره آگاهی منتقل شدند. برادر کوچکتر به نام عبدالمنان معروف به «منان» در بازجویی‌های فنی اعتراف کرد که چهار روز قبل از کشف جسد به دلیل کینه‌ای که از پدرش داشته با همدستی دوستش او را کشته‌اند و یک چک چهار میلیون تومانی را هم از جیبش دزدیده‌اند.
 
با اعتراف عبدالمنان، دوستش گل‌محمد نیز تحت بازجویی قرار گرفت و به قتل اعترف کرد. گل‌محمد در جلسه دیروز دادگاه گفت: عبدالمنان از من خواست که پدرش را با موتورسیکلت به خانه‌ای متروکه بیاورم که بعد آنها درگیر شدند و من تنها ضربه‌ای به شانه مقتول زدم اما عبدالمنان با کلنگ به جان پدرش افتاد.
 
با توجه به رضایت اولیای دم، هر دو متهم پس از پرداخت دیه و گذراندن حبس از زندان آزاد خواهند شد. 
روزنامه ايران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار