پای کیروش هم به پرونده مالیاتی رونالدو و مورینیو باز شد
کد خبر: ۵۷۰۸۰
تاریخ انتشار: 2016 December 05    -    ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
بنابر گزارش‌های جدیدی که در خصوص پرونده مالیاتی ژرژ مندس معروفترین ایجنت فوتبال جهان (اینجا بخوانید) منتشر شده نام‌های دیگری هم به میان آمده که قرار است حساب‌های مالی آنان نیز مورد ارزیابی گیرد.
 
پس از رونالدو، ژوزه مورینیو، فالکائو و چندیدن چند چهره سرشناس دیگر که پایشان به پرونده موسوم به فوتبال لیکس (Football leaks) باز شده اکنون بناست تحقیقات گسترده‌تری از همه مربیان و بازیکنان مطرحی که طرف قرارداد ژرژ مندس بوده‌اند به عمل آید که یکی از مهم‌ترین آنان سرمربی تیم ملی ایران، کارلوس کیروش است که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ و در زمان هدایت تیم ملی پرتغال با این ایجنت همکاری داشته است.
 
پای کیروش هم به پرونده مالیاتی رونالدو و مورینیو باز شد!
بنابر گزارش منتشر شده در نشریه معتبر "لموند" فرانسه تاکنون میزان مبالغ مخفی شده برای فرار مالیاتی ۷ چهره فوتبالی که با کمک مندس صورت گرفته بالغ بر ۱۸۸ میلیون یورو بر آورد شده که رونالدو با ۱۴۹,۵ میلیون یورو و مورینیو با ۱۲ میلیون یورو در صدر فهرست متهمان این پرونده قرار دارند.
اتهام وارد شده به مندس از این قرار است که او با طراحی سیستمی پنهانی بخشی از درآمد تبلیغاتی اشخاص تحت قرارداد خود را در حساب‌هایی در ایرلند، سوئیس، جزایر ویرجین و پاناما مخفی کرده است که علاوه بر رونالدو و مورینیو نام بازیکنانی نظیر فالکائو، جیمز رودریگز، کاروالیو، کونترائو و په په هم در این فهرست دیده می‌شود.
 
پای کیروش هم به پرونده مالیاتی رونالدو و مورینیو باز شد!
مندس که هم اکنون یکی از تأثیرگزارترین مدیران فوتبال جهان به ویژه اروپا محسوب می‌شود طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ به انتخاب "گلوب ساکر اواردز" به عنوان بهترین ایجنت دنیای فوتبال برگزیده شده و در سال ۲۰۱۵ نیز توسط سایت معتبر ESPN به عنوان دومین فرد پرنفوذ فوتبال جهان بعد از پلاتینی انتخاب شده است.
 
جالب است بدانید مندس در نوجوانی رویای فوتبالیست شدن را در سر می‌پروراند اما پس از ناکامی در پیوستن به تیم‌های سطح اول فوتبال پرتغال در اوایل دهه نود یک کلوپ شبانه و فروشگاه اجاره نوارهای VHS در شهر کامینها در نزدیکی مرز پرتغال با اسپانیا راه اندازی کرد. او در سال ۱۹۹۷ اولین نقل و انتقال خود در فوتبال پرتغال را انجام داد و از آن پس به انتقال بازیکنان درجه ۲ در فوتبال اسپانیا روی آورد. او در سال ۲۰۰۲ و با انتقال فیگو خود را به صدر ایجنت های پرتغالی رساند.
 
پای کیروش هم به پرونده مالیاتی رونالدو و مورینیو باز شد!
ژرژ مندس از آن پس گرانترین قراردادهای آن زمان فوتبال جهان را برای چهره‌هایی چون رونالدو و مورینیو به ثبت رساند. مندس همچنین تسلط کاملی بر فوتبال پرتغال به ویژه تیم ملی این کشور داشته به طوری که به مدت یازده سال مدیریت همه مربیان تیم ملی پرتغال از جمله اسکولاری، کارلوس کیروش  و پائولو بنتو را برعهده داشته و حالا همین همکاری باعث شده تا حساب‌های مالی آنها نیز مورد بررسی و ارزیابی دقیقتر قرار گیرد. گفتنی است اسکولاری از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸، کیروش از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ و بنتو از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ هدایت تیم ملی پرتغال بر عهده داشته‌اند و درحال حاضر نیز اتهامی علیه آنها مطرح نیست و هدف از بررسی حساب‌ها و قراردادهای مالی، تحقیقات بیشتر در خصوص فعالیت‌های مندس عنوان شده است.
 
پای کیروش هم به پرونده مالیاتی رونالدو و مورینیو باز شد!
البته مندس علاوه بر تسلط کامل بر تیم ملی پرتغال، بیشترین و گرانترین نقل و انتقالات را برای تیم‌های رئال مادرید و منچستر یونایتد انجام داده است. از مطرح ترین چهره هایی که مندس مدیریت فعالیت فوتبالی آنها را بر عهده داشته می توان به رونالدو، مورینیو، کارلوس کیروش، دخه آ، دیگو کاستا، کونترائو، جیمز رودریگز، موتینیو، اسکولاری، نانی ، په په، فالکائو، رناتو سانچز، کاروالیو، کارشما، سیمائو، والدز و براهیمی اشاره کرد که با مطرح شدن اتهامات صورت گرفته توسط نشریه اشپیگل به زودی در خصوص حساب‌های مالی دیگر چهره‌های طرف قرارداد با ژرژ مندس هم تحقیقات گسترده‌ای صورت خواهد گرفت.
 
پای کیروش هم به پرونده مالیاتی رونالدو و مورینیو باز شد!
با این حال مندس و وکلای قدرتمندش اتهامات مطرح شده را بی اساس خوانده (اینجا بخوانید) و اعلام کرده‌اند رونالدو و مورینیو همکاری کاملی با مقامات دولتی اسپانیا و بریتانیا داشته اند. آنها همچنین گروه رسانه‌ای "مدیا پارت" را به «اقدامی توطئه آمیز» برای به چالش کشیدن ستاره‌های فوتبال متهم کرده‌اند. موسسه «گِستی‍فوت» نیز روز گذشته سندی را منتشر کرده که بر اساس آن در روز ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ یعنی هفته گذشته اداره مالیات اسپانیا کلیه فعالیت‌های مالی و مالیاتی رونالدو را مورد تأیید قرار داده است.

منبع:11 نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار