مراقب کلاهبرداران پیامکی باشید
کد خبر: ۵۷۰۷
تاریخ انتشار: 2015 July 23    -    ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
 رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان به شهروندان هشدار داد: مراقب پیامک های کلاهبردار ی با ترفند برنده شدن وجه نقد و یا سفرهای زیارتی باشید .

سرگرد جواد شعبان پور در تشريح اين خبر با اشاره به سوء استفاده کلاهبرداران و افراد شياد از شهروندان به خبرآنلاین گفت: افراد شياد و کلاهبرداران با سوء استفاده از حسن اعتماد مردم به بهانه برنده شدن وجه نقد ، سفرهاي زيارتي و غیره اطلاعات حساب افراد را بدست آوره و با اين شيوه از آنان کلاهبرداري مي کنند.

وي خاطر نشان كرد: بعضي از افراد به علت عدم آگاهي، اطلاعات خود را براي افراد شياد از طريق پيامك ارسال كرده و کلاهبرداران نيز از اين طريق، موجوي حساب هاي آنان را تخليه مي كنند. شعبانپور تاكيد كرد : كلاهبرداران در مواقعي كه امكان واريز وجوه نقد مسير نباشد ، صاحبان حساب ها را به مقابل دستگاه هاي خود پرداز كشانده و ازآنان مي خواهند پس از وارد كردن كارت خود در عابر بانك، با انتخاب زبان فارسي و يا انگليسي كد هايي را در سيستم مربوطه وارد نمايد كه از اين طريق به مقاصد خود دست مي يابند . اين مقام انتظامي ضمن هشدار به اين شيوه از كلاهبردار ها گفت : هميشه به ياد داشته باشيد هيچ بانك يا نهاد دولتي، اطلاعات محرمانه حساب شما را به صورت تلفني و يا با پيامك از شما درخواست نمي كند، در صورت برخورد با چنين مواردي از ارسال اطلاعات خودداري و مراتب را به مسئولان بانك اطلاع دهيد.

رئيس پليس فتا زنجان خاطر نشان كرد : در صورت روبروشدن با موارد مشکوک مراتب را از طريق فوريت هاي پليس 110 گزارش کنيد. وي يادآور شد: در برخي مواد افراد شياد براي فريب طعمه هاي خود اعلام مي كنند كه براي ارسال جوايز مبالغي به عنوان هزينه پستي پرداخت نمايند كه اين فقط ترفندي براي كلاهبرداري است.
خبرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار