نشانه‌های اولیه حمله قلبی چیست؟
کد خبر: ۵۶۹۴
تاریخ انتشار: 2015 July 23    -    ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
تعریق به ویژه عرق سرد، احساس سبکی در سر و بی حالی نیز می‌توانند از علایم حمله قلبی باشند.

حمله قلبی یک باره اتفاق نمی‌افتد، بلکه همراه با علایم متعددی است که طی روزها و هفته ها خود را نشان می دهد اما اغلب افراد به آن بی توجهند. علایم حمله قلبی مختلف و در زنان و مردان متفاوت است.

همه آنچه باید درباره حمله قلبی بدانید

حالت تهوع
گاهی حمله قلبی با مشکلات گوارشی از جمله سوء هاضمه، درد معده، تهوع و استفراغ همراه است. گرچه این علایم در اغلب موارد ناشی از حمله قلبی نیستند اما باید مورد توجه قرار گیرند، به ویژه اگر به صورت ناگهانی بروز کنند.

وقتی سکته قلبی زود از راه می رسد
درد فک، گوش، گردن و شانه
درد و احساس فشار در فک و گوش می تواند از علایم حمله قلبی باشد. برخی بیماران نیز علایمی چون درد گردن و کتف را در زمان حمله قلبی تجربه می کنند.
خستگی مفرط
خستگی مفرط، متوالی و ادامه دار، علامت دیگر حمله قلبی است. تحقیقات نشان می دهند ۷۰ درصد زنان مبتلا به حمله قلبی خستگی مفرط چند هفته قبل از حمله را تجربه کرده اند. منظور از خستگی مفرط، خستگی و فقدان انرژی بدون دلیل است.

کدام درد نشانه حمله قلبی است؟

اولین اقدام درمانی هنگام حمله قلبی را بدانید

تنگی نفس

نرسیدن خون کافی به قلب یعنی نرسیدن اکسیژن کافی به قلب که این امر موجب تنگی نفس خواهد شد. این علامت می‌تواند به شکل ناگهانی رخ دهد، در حالی که شما در حال استراحت هستید و یا فعالیت بدنی کمی دارید. تنگی نفس می تواند قبل و یا همزمان با درد قفسه سینه رخ دهد و یا حتی می تواند تنها علامت حمله قلبی باشد.

خواب آلودگی و یا بی خوابی

برخی افراد کمی قبل از حمله قلبی دچار خواب آلودگی شده و برخی بی خواب می شوند.

علایم مشابه سرماخوردگی

تعریق به ویژه عرق سرد، احساس سبکی در سر و بی حالی نیز می توانند از علایم حمله قلبی باشند. این علایم اغلب با سرماخوردگی اشتباه گرفته می شوند.

ضربان تند و نامنظم قلب

اگر بدون این که کار سنگینی انجام داده باشید دچار ضربان تند و نامنظم قلب شده اید، حتما به پزشک مراجعه کنید. این علامت یکی از علایم شایع حمله قلبی به شمار می رود.

احساس سنگینی و فشار شدید بر روی قفسه سینه

بسیاری از افرادی که دچار حمله قلبی می‌شوند، احساس فشار و سنگینی شدید بر روی سینه خود را تجربه می کنند. گاهی این علامت با سوزش سردل نیز همراه است.

باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار