نشانه‌های فاسد شدن لوازم آرایش
کد خبر: ۵۶۹۱۵
تاریخ انتشار: 2016 December 04    -    ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
در این مطلب خواهیم گفت که چطور متوجه شوید تاریخ مصرف محصولات زیبایی‌تان گذشته است. لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست تاریخ مصرف گذشته، می‌توانند خطری برای سلامتی شما باشند.
 نشانه‌های فاسد شدن لوازم آرایش
 
نشانه‌های فاسد شدن لوازم آرایشدر این مطلب خواهیم گفت که چطور متوجه شوید تاریخ مصرف محصولات زیبایی‌تان گذشته است. لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست تاریخ مصرف گذشته، می‌توانند خطری برای سلامتی شما باشند. در اینجا به شما خواهیم گفت که چطور بفهمید مواد آرایشی‌تان از درجه‌ی اعتبار ساقط هستند.
 
اگر آنها خشک هستند
هنرمند آرایشگر، السا مورگان می‌گوید: وقتی ریمل مژه خشک و چسبناک می‌شود، یعنی تاریخ مصرفش گذشته است و می‌تواند باعث تحریک پوست یا عفونت شود. اما اگر ریمل، از تیوبش بصورت براق و نرم بلغزد و بیرون بیاید و شما مجبور شوید محصول اضافی را پاک کنید، یعنی استفاده از آن سالم و بی خطر است.
 
اگر دارای شکاف و ترک هستند
مورگان می‌گوید: اگر سایه‌های روغنی، رژ لب یا رژ گونه خشک شده و ترک خورده‌اند، انتظار کارایی مرغوبی از آن نداشته باشید. ممکن است بتوانید رژ لب یا رژ گونه را با مخلوط کردن با ژل‌های نرم کننده مانند وازلین، دوباره احیا کنید. با این حال مورگان هشدار می‌دهد که هرگز از این گونه سایه‌های چشم روغنی استفاده نکنید، زیرا می‌توانند باکتری‌های مضر را وارد چشمان شما کنند.
 
اگر لکه یا پرز دارند
آنا فیلد صاحب سالن زیبایی پدینگتون می‌گوید: لکه و پرز چه بر روی لوازم آرایش باشد چه ژل حمام، این نشانه‌ای از باکتری یا قارچ است. این گونه محصولات را دور بیندازید و اگر نه دچار لکه‌های زشت یا مشکلات بدتری می‌شوید. هرگز برای بیشتر کردن ماندگاریشان، به آنها آب اضافه نکنید.آب، مواد نگهدارنده را رقیق می‌کند و باعث تولید باکتری می‌شود.
 
اگر جدا جدا و تکه تکه شده‌اند
فیلد می‌گوید که اگر محصولاتی که دارای مواد تشکیل دهنده‌ی فعال هستند مانند شامپوهای ضد شوره یا کرم‌های ضد آفتاب، از هم جدا یا تکه تکه شده‌اند، احتمالا تغییر شکل داده‌اند. سعی نکنید این لایه‌ها را مخلوط کنید. فیلد می‌گوید: هنگامیکه مواد تشکیل دهنده‌ی فعال، جدا و تکه تکه می‌شوند، ممکن است اثربخشی خود را از دست داده و شما را در معرض خطراتی مانند آفتاب سوختگی قرار دهند.
 
اگر بافت محصول تغییر کرده است
کرمی که بیش از اندازه غلیظ، رقیق یا دانه دار است را دور بیندازید، مخصوصا اگر مواد تشکیل دهنده‌ی فعالی مانند ویتامین آ یا سی داشته باشد.
 
اگر رنگ محصول تغییر کرده است
رنگدانه‌های لوازم آرایش به نور حساس هستند، بنابراین تغییر رنگ آنها، غیر عادی نیست. مخصوصا آنهایی که در بسته‌های پلاستیکی شفاف و روشن قرار دارند. مورگان می‌گوید: این مسئله لزوما به معنی وجود مشکل نیست، اما اگر تغییر رنگ، چشمگیر بود، آنها را دور بیندازید.
 
اگر بوی عجیبی می‌دهند
عطرها و محصولات مراقبت از پوست، نسبت به حرارت و نور حساس هستند و اگر در جای تاریک و خنک نگهداری نشوند، می‌توانند تغییر بو دهند. فیلد می‌گوید: اگر کمی بوی فساد می‌دهند، دیگر از آنها استفاده نکنید.
 
اگر دیگر ظاهر خوبی ندارند
مورگان می‌گوید: یک فونداسیون تازه، پوست شما را درخشان و مرطوب می‌کند. روزی که دیگر این کار را برایتان انجام نداد، آنرا کنار بگذارید و دیگر از آن استفاده نکنید.
 
مجله تناسب اندام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار