طلا بالا رفت
کد خبر: ۵۶۸۸۳
تاریخ انتشار: 2016 December 03    -    ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
علیرغم انتشار آمارهای مثبت از بازار کار آمریکا، قیمت طلا دیروز برای اولین بار در طی 4 جلسه اخیر افزایش یافت. تحلیلگران معتقدند پیش بینی افزایش نرخ بهره قبلا تاثیر خود را بر بازار گذاشته است.

 بر اساس گزارش دولت آمریکا، کارفرمایان این کشور در ماه نوامبر استخدام نیروی کار جدید را افزایش داده اند و نرخ بیکاری را به 4.6 درصد یعنی پایین ترین رقم در بیش از 9 سال گذشته رسانده اند. انتشار این خبر احتمال افزایش نرخ بهره در ماه جاری را افزایش می دهد. تحلیلگران معتقدند افزایش مورد انتظار نرخ بهره در ماه جاری میلادی قبلا تاثیر خود را بر بازار طلا گذاشته است.

 قیمت طلا به شدت نسبت به هرگونه افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد و افزایش ارزش دلار می شود که هر دوی اینها به ضرر قیمت طلاست.

 برنارد داحداح تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «بازار همچنان نسبت به افزایش نرخ بهره بسیار حساس است و این عامل قبلا تاثیر خود را بر بازار طلا گذاشته است. به همین دلیل است که قیمت طلا افزایش قابل توجهی نمی یابد.»

 بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.49 درصد افزایش به 1177 دلار و 43 سنت رسید و از پایین ترین رقم از 5 فوریه تاکنون (1160 دلار و 38 سنت) که روز پنجشنبه به ثبت رسیده بود فاصله گرفت. با این حال طلا چهارمین کاهش هفتگی متوالی خود را به ثبت رساند.

 قیمت طلای آمریکا در پایان معاملات دیروز با 0.7 درصد کاهش به 1177 دلار و 80 سنت رسید.

 سیمونا گامبارینی، تحلیلگر اقتصادی گفت: «اکثر سرمایه گذاران احنون منتظرند تا ببینند در سال 2017 با ریاست جمهوری ترامپ چه اتفاقی خواهد افتاد و وی چه سیاست هایی را اتخاذ خواهد کرد و تاثیرات تورمی این سیاست ها چه خواهد بود.»
منبع: خبرگزاری دانشجو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار