پردیس سینما قلهک میزبان فیلم های ترسناک و درام
کد خبر: ۵۶۸۰
تاریخ انتشار: 2015 July 24    -    ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
هفته اول مردادماه پردیس سینما قلهک نمایش فیلم های درام و ترسناک مانند هتل بزرگ بوداپست و راننده تاکسی را در برنامه اکران خود خواهد داشت.

شنبه 3 مرداد، سینما تک قلهک در سانس اول خود ساعت 19:00، فیلم «نجات سرباز رایان» را به نمایش می گذارد.

نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan)، نام فیلمی جنگی محصول سال 1998 است که به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ساخته شده است.

داستان این فیلم در طول نبرد نرماندی در جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد. 27 دقیقه آغازین فیلم که رسیدن نیروهای متفقین به فرانسه در 6 ژوئن 1944 را نشان می دهد، بسیار مشهور است. تام هنکس در نقش کاپیتان جان میلر به همراه هفت سرباز دیگر مأموریت می گیرند تا سرباز جیمز فرانسیس رایان را پیدا کنند و به خانه برگردانند.

خلاصه داستان این فیلم بدین گونه بوده که سربازان آمریکایی برای پیاده شدن در ساحل نرماندی در فرانسه (که به دست آلمانی ها اشغال شده است) آماده می شوند. قایق ها به ساحل می رسند و سربازها بیرون می روند. در همان لحظات نخست ورود سربازان، آلمانی ها به روی آنان آتش باز می کنند و بسیاری از سربازان کشته می شوند......

همچنین این سینما در سانس دوم ساعت 22:00، فیلم «اینتر استلار» را نشان خواهد داد. فیلم اینتر استلار (interstellar علمی، تخیلی به کارگردانی کریستوفر نولان است.

این فیلم به معنای بین ستاره ای است و داستان آن بدین گونه بوده که منابع غذایی در زمین رو به نابودی است و یک گروه از فضانوردان، از جمله متیو مک کوناگی به عنوان مهندس و خلبان کوپر، مجبورند زمین را به مقصد یک سیاره بیرون منظومه شمسی ترک کنند.

یکشنبه، ژانر درام و ترسناک بر پرده سینما قلهک

این سینما، یکشنبه 4 مرداد، سانس اول ساعت 18:15، فیلم «شلاق» را نمایش می دهد.

شلاق (Whiplash)، فیلمی آمریکایی در ژانر درام محصول سال 2014 است. دیمین شزل این فیلم را بر پایه تجربیاتش در باند دبیرستان پرینستون نوشته و کارگردانی کرده است.

مایلز تلر در نقش دانش آموزی بازی می کند که نوازنده ی درام است و سعی دارد تا استاد خودش، ترنس فلچر با بازی جی. کی. سیمونز را تحت تأثیر قرار دهد. پل رایزر و ملیسا بنویست از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم در جشنواره فیلم ساندنس 2014 اکران شد و از همان ابتدا مورد توجه مردم و منتقدین قرار گرفت.

سانس دوم ساعت23:30، فیلم «بابادوک» بر پرده سینما تک قلهک نمایش داده می شود. بابادوک (The Babadook) یک فیلم ترسناک به کارگردانی جنیفر کنت است که در سال 2014 منتشر خواهد شد.

موضوع این فیلم دباره مادری تنها که به شدت تحت تأثیر مرگ خشونت آمیز شوهرش قرار گرفته، با ترس پسرش از هیولایی که در خانه شان پنهان شده دست و پنجه نرم می کند تا این که حضور شومی او را در بر می گیرد.

مکس دیوانه و فیلمی روانشناسانه

دوشنبه 5مرداد، این سینما در سانس اول ساعت18:30، فیلم «مکس دیوانه» را به نمایش خواهد گذاشت.

مکس دیوانه (Mad Max: Fury Road) یک فیلم پسارستاخیزی و اکشن استرالیایی آمریکایی، به کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی جرج میلر است که به عنوان چهارمین قسمت در سری فیلم های مکس دیوانه به شمار می رود.

در این فیلم بازیگرانی همچون تام هاردی در نقش مکس، شارلیز ترون، نیکولاس هولت، زو کراویتز و رزی هانتینگتون وایتلی ایفای نقش می کنند. این فیلم در تاریخ 14 مه 2015 در استرالیا و 15 مه 2015 در آمریکا اکران شد.

همچنین فیلم «ممنتو» (memento) در سانس دوم ساعت 23:30 به نمایش در خواهد آمد. ممنتو(Memento)، نام فیلمی نئو نوآر و روانشناسانه به کارگردانی کریستوفر نولان و محصول سال 2000 است.

نولان فیلم نامه را بر پایهٔ داستان کوتاهی از برادرش، جاناتان نوشته است. گای پیرس، کری-ان ماس و جو پانتولیانو در این فیلم بازی کرده اند.

ممنتو شامل سکانس های سیاه وسفید است که روایت آن ها خطی است و سکانس های رنگی که وقایع به صورت برعکس (از اخر به اول) در آن ها روایت می شود.

ممنتو در 5 سپتامبر 2000 در جشنواره فیلم ونیز اکران شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. منتقدین ساختار بی همتای روایت غیرخطی فیلم را ستودند.

در داستان این فیلم لئونارد شلبی (گای پیرس) بر اثر یک اتفاق، حافظه کوتاه مدت خود را از دست می دهد و با کمک یادداشت ها، خالکوبی ها و عکس هایش سعی می کند کسی که همسرش را کشته است پیدا کند و انتقام بگیرد.

نمایش فیلم برتر دنیا

سینما تک قلهک، سه شنبه 6مرداد سانس اول ساعت 18:15، فیلم هتل بزرگ بودا پست را نمایش می دهد. هتل بزرگ بوداپست به کارگردانی وس اندرسون و براساس رمانی به قلم رمان نویس و نمایشنامه نویس مشهور اتریشی به نام اشتفان تسوایگ ساخته شده است. این فیلم داستان خطی ندارد اما بطور خلاصه می توان داستان را اینطور بیان کرد که در سالهای میان جنگ جهانی اولی و دوم ، مدیر یک هتل بسیار معروف اروپایی به نام گوستاو (رالف فاینس) تمام تمرکزش بر محیا بودن آرامش هتل و پیش رفتن خدمات به بهترین شکل ممکن است. اما در یکی از روزهای عادی این هتل بزرگ، بانوی مُسنی به نام مادام دی (تیلدا سویینتون) که رابطه بسیار خوبی با گوستاو داشت، از دنیا می رود و پلیس به گوستاو برای قتل مادام دی مظنون می شود اما این تمام ماجرا نیست چراکه در ادامه بحث میراث و وراثت پیش می آید که ...

همچنین این سینما در سانس دوم خود ساعت23:30، نمایشگر فیلم «راننده تاکسی» (taxi driver) خواهد بود.

فیلم راننده تاکسی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی ساخته شده و نباید از این فیلم صرفا به عنوان یک فیلم نیویورکی یاد شود، فیلم درباره یک شهر نیست بلکه درباره تاب و توان یک نفس است و به این خاطر اسکورسیزی نیویورک را انتخاب کرده است چون عناصر وجودی در این شهر، عقده های او را تغذیه و تقویت می کنند.

احضار روح و داستان یک کارمند بیمه

چهارشنبه 7 مرداد، سینما تک، سانس اول ساعت 18:15، فیلم آپارتمان را نمایش خواهد داد.

این فیلم به کارگردانی Billy Wilder ساخته شده و توانسته برنده جایزه اسکار بهترین کارگردان، بهترین فیلنامه و تدوین را به خود اختصاص دهد.

آپارتمان داستان کارمند شرکت بیمه ای معروف است که برای پیشرفت سریع در کارش، آپارتمان خود را به مدیران متاهل شرکت برای خوشگذرانی با معشوقه هایشان امانت می دهد...

همچنین سانس دوم ساعت 23:30 فیلم احضار روح نمایش داده می شود. احضار روح (The Conjuring) فیلمی ترسناک، محصول سال 2013 به کارگردانی جیمز وَن است.

داستان این فیلم درباره خانواده پرون با پنج دختر است که در سال 1971 به یک خانه بزرگ و کهن در کنار رود آیلند اسباب کشی می کنند. در بدو ورود، سگ خانواده حاضر به ورود به خانه نیست. کمی بعد خانواده پرون متوجه می شوند که این خانه توسط قدرتی ناشناخته در حال کنترل است.

ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار