خسارت 50 میلیارد ریالی سیل اخیر به نوشهر ‌
کد خبر: ۵۶۷۴
تاریخ انتشار: 2015 July 23    -    ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸


فرماندار نوشهر گفت: سیل و بارندگی اخیر 50 میلیارد ریال به شهرستان نوشهر خسارت وارد کرد.

محمدعلی قمی اویلی ، گفت: ‌بارندگی روزهای یکشنبه و دوشنبه که در بسیاری از مناطق روی داد، موجب طغیان رودخانه‌ها در بالادست، میان بند و پایین دست شهرستان نوشهر چه در بخش کجور و چه در بخش مرکزی و حوزه شهری شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در جلسات متعدد ستاد مدیریت بحران پیش‌بینی‌های لازم‌ از جمله قطع درختان مزاحم شده بود، به همین دلیل با وجود طغیان رودخانه‌ها ‌در سطح شهر خرابی‌ها به حداقل رسیده بود.

فرماندار نوشهر تصریح کرد: در کل شهرستان نوشهر 40 واحد مسکونی از 10 تا 50 درصد دچار آبگرفتگی و خسارت شدند.

قمی اویلی خاطرنشان کرد: در 4 روستای بخش کجور تعداد 4 تیر برق با حجم آب از بین رفت که با تلاش نیروهای اداره برق در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجددا نصب و مشکل برق برطرف شد.

وی یادآور شد: به برخی تاسیسات آب نیز چه در بخش کجور و چه در بخش مرکزی حسارت وارد شد که امور آب و فاضلاب شهری و روستایی مشغول برطرف کردن مشکل هستند.

رئیس شورای تامین شهرستان نوشهر افزود: در حوزه راه نیز چندین پل با طغیان رودخانه‌ها دچار خسارت و انسداد شد که نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

قمی اویلی با بیان اینکه به شهر کجور خسارات قابل توجهی وارد شد، اظهار کرد: سیل اخیر در بخش کجور به روستاهای سریوده، فیروزکلای علیا و سفلی، بین و برکن‌ و چند روستای این منطقه خسارت وارد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: میزان خسارات وارده سیل اخیر به شهرستان اعم از مسکونی و بخش کشاورزی و بخش‌های دیگر 50 میلیارد ریال است و برآورد دقیق خسارت تا 24 ساعت آینده اعلام خواهد شد.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار