پای گردشگران به روستاهای البرز باز می‌شود
کد خبر: ۵۶۶۷
تاریخ انتشار: 2015 July 23    -    ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
 ‌معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز ازتشکیل کمیته طبیعت گردی در استان خبر داد.

احمد ترکاشوند، اظهارکرد: استان البرز جاذبه‌های زیادی برای گردشگران دارد، ولی از مهم‌ترین آنها باید به طبیعت بکر این استان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: البرز 47 روستای هدف گردشگری دارد که نه حتی بسیاری از البرز نشینان از وجود آنها بی‌اطلاع هستند و تا به حال به این روستاها سفر نکرده‌اند.

ترکاشوند افزود: طبیعت بک رو شگفت انگیز این روستاها باعث شده مسئولان استان با جدیت بیشتری برای توسعه گردشگری روستایی دراستان تلاش کنند.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار نقشه تفکیکی گردشگری شهرستان‌های استان چاپ شده که در هریک از این نقشه‌ها روستاهای هدف گردشگری هرشهرستان به طور دقیق معرفی شده‌اند.

این مسئول تاکید کرد: برای توسعه همه جانبه گردشگری روستایی درالبرز کمیته‌ای با عنوان کمیته طبیعت گردی در استان تشکیل شده که منابع طبیعی، میراث فرهنگی، محیط زیست و جهاد کشاورزی عضو آن هستند.

ترکاشوند ادامه داد: ‌تا کنون دو جلسه از این کمیته تشکیل شده و هریک از اعضای شرکت کننده پیشنهادات و طرح‌هایی مبنی بر جذب گردشگر به روستاهای استان را ارائه داده‌اند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی با انتقاد از برخی روستاییان در زمینه استقبال و پذیرش گردشگران گفت: متاسفانه بسیاری ازروستاییان مهمان پذیران خوبی هستند، ولی میزبانان خوبی نیستند.

وی اظهار کرد: اغلب روستاییان تصور می‌کنند اگر پای گردشگر به روستایشان باز شود، فضای بکر روستا ازبین می‌رود وآرامش آنها به هم می‌ریزد.

وی ادامه داد: اگرحضور گردشگران برای روستاییان درآمد زا باشد و صرفه اقتصادی داشته باشد آنان از میهمانان ناخوانده به خوبی استقبال می‌کنند.

وی در پایان گفت: براین اساس بنا شده تعدادی منازل روستاییان به اقامتگاه‌های بومی تبدیل شوند و دراین اقامتگاه‌ها افراد محلی با لباس سنتی، غذا و ... از گردشگران پذیرایی کنند.

ایسنا


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار