جسد پدر و پسر چالوسی پیدا شد+عكس
کد خبر: ۵۶۶۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 November 30    -    ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
یک هفته پیش بود که خبری در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شد که بر اساس آن یک پدر و پسر چالوسی، به نام‌های منوچهر سام‌‌دلیری 57 ساله و یوسف سام‌‌دلیری 27 ساله در جنگل‌های مازوپشته این شهرستان گم شدند.

جسد پدر و پسر چالوسی پیدا شد/ خانواده «سام‌دلیری» قربانی قهر طبیعت 
 
خبرها حاکی از آن بود که با آغاز بارش شدید برف در روز چهارشنبه در چالوس، این دو تن برای نجات چند رأس گاو خود، به یک دامداری واقع در جنگل‌های مازوپشته رفته بودند و با شدت گرفتن بارش مسیر خود را گم کرده و نتوانسته بودند باز گردند.

از همان ساعات اولیه انتشار این خبر، نیروهای هلال احمر و سایر دستگاه‌های امدادی و خدماتی تلاش خود را برای یافتن این دو تن آغاز کردند.

رئیس اداره هلال احمر چالوس پنجشنبه گذشته در این باره به خبرنگاران گفت: برای یافتن این افراد باید از نیروهای وارد به جغرافیای منطقه و نیز کوهنوردان حرفه‌ای استفاده کرد، اما این امر منوط به مساعدتر شدن اوضاع جوی و کاهش بارش برف است.

فناوری‌های پیشرفته ناتوان در برابر قهر طبیعت

کردگار محمودی ادامه داد: با توجه به وضعیت آب‌وهوایی منطقه و نامعلوم بودن مکان افراد، امکان استفاده از بالگرد نیز فعلا وجود ندارد.

بر اساس اعلام کارشناسان مخابرات، استفاده از ردیابی GPRS نیز برای یافتن آنها امکان‌پذیر نبود، زیرا دستگاه‌های تلفن همراه افراد از همان روز ابتدایی خاموش شده بود و همین مسأله امیدها را برای پیدا کردن آنها کمرنگ‌تر می‌کرد.

با این وجود از روز جمعه با بهتر شدن هوا، نیروهای مردمی نیز به یاری دستگاه‌های امدادی آمدند و جستجوی وجب‌به‌وجب جنگل و مسیر احتمالی مفقودشدگان آغاز شد، اما با وجود قطع بارش برف همچنان حجم سنگینی از برف در جنگل وجود داشت که کار جستجو را مشکل‌تر می‌کرد.

آغاز جستجوی هوایی

محمودی روز شنبه در این مورد اظهار کرد: یک دستگاه بالگرد برای جستجوی هوایی به کمک تیم‌های زمینی آمده است تا هر چه سریع‌تر این دو نفر به اغوش خانواده بازگردند.

فرماندار چالوس نیز گفت: با توجه به مسیرهای پوشیده از برف، چند دستگاه ماشین‌آلات راهسازی از مسیر مرزن‌آباد و مازوپشته به طور جداگانه مشغول بازگشایی مسیر هستند تا عملیات جستجو سرعت گیرد.

مردان گمشده، قربانی خشونت طبیعت

اما در نهایت عصر امروز بود که ناگهان خبری تکان‌دهنده همچون آب سردی بر سر اهالی چالوس ریخته شد و آن هم پیدا شدن جسد افراد گمشده بود.

حوالی ظهر بود که محمدناصر زندی از پیدا شدن جسد پدر گمشده در منطقه "هسل‌دشت" خبر داد و چند ساعت بعد هم جسد فرزند وی توسط گروه‌های جستجوی مردمی پیدا شد.

بنا بر اعلام فرماندار چالوس هر دو جسد در حوالی دامداری مربوطه پیدا شده بودند و با حضور دادستان چالوس به پزشکی قانونی تحویل داده شدند.

پایان تلخ پرونده گمشدگان

با پیدا شدن این دو جسد، پرونده گمشدگان جنگل مازوپشته به تلخی بسته شد و بار دیگر طبیعت چهره خشن خود را به انسان نشان داد، اگر چه بارش سنگین برف 95 در چالوس به بحران تبدیل نشد، اما چشم‌انتظاری یک هفته‌ای مردم برای این پدر و پسر تلخ‌کامی را برای آنان به همراه داشت. 
چالوس ما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
0
0
باز هم دم مردم گرم که پیداشون کردند !!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار