تنوع رنگ ها از دید خانم ها
کد خبر: ۵۶۶۰
تاریخ انتشار: 2015 July 23    -    ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
مردها و زن ها از لحاظ تشخیص نوع رنگ ها با هم اختلاف نظر دارند چون زنها تمام رنگ ها را می بینند در حالیکه مردان این امتیاز را ندارند!

چشم یکی از ارگانهای فوق‌العاده بدن محسوب می‌گردد که قادر است کوچکترین تفاوت میان رنگ‌ها را به درستی تشخیص دهد.

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد زن ها توانایی دیدن رنگ ها را دارند و بهتر می توانند رنگ ها را تشخیص دهند.

مقالات انتشار‌یافته توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه اشتوتگارت نشان می‌دهد که قابلیت حس رنگ‌ها توسط چشم باعث می‌شود که ابعاد اشیا را تا بیش از چند نانومتر تشخیص داده و درک کند.
این توانایی چشم فراتر از حد توان یک گروه داوطلب که برای تشخیص رنگ آموزش دیده بودند، است. نتایج حاکی از آن است که چشم انسان بطور غیر‌مسلح می‌تواند ضخامت یک نازک یک فیلم را به سادگی و تحت شرایط نوری خاص مشاهده کند.

گفتنی است که این فیلم‌های نازک مورد استفاده در انواع تجاری و تولید برنامه‌های کاربردی دارای پوشش ضد‌بازتاب در صفحات خورشیدی است. همچنین این فیلم‌ها به میزان ده‌ها نانومتر ضخامت دارد.

خواص اپتیکی لایه‌های این فیلم‌ها به این شکل است که با تابیدن نور به سطح آن طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها ظاهر می‌گردد و همانند حباب صابون و روغن  در آب دارای رنگ‌های متنوعی می‌باشد.
محققان بر این باورند که افراد غالبا این توانمندی‌های بدن را دست کم می‌گیرند. توانایی‌های بدن انسان من جمله بینایی و حواس ارزش خود را در علم و رشته‌های مهندسی به اثبات رسانده است.

باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار