ورزش به كمك «گردن درد» مي آيد
کد خبر: ۵۶۵۶۵
تاریخ انتشار: 2016 November 30    -    ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
چرايي دردهاي ناحيه گردن؛
اگر درد در ناحيه گردن داریم؛ ابتدا بايد بدانيم آيا درست خوابيده ايم؟ آيا درست مطالعه مي كنيم؟ در واقع تعادل و وضعيت بدن بايد به شكل درست و اصولي باشد از طرز ايستادن و نشستن تا خوابيدن و ...؛ چرا كه وضعیت نامناسب باعث می شود که فشار بیشتری بر رباط ها و عضلات وارد شود و باعث بروز گردن درد شود.
 ورزش به كمك «گردن درد» مي آيد
 
ورزش به كمك «گردن درد» مي آيد  به گزارش «تابناک باتو»؛ امروزه دردهايي كه در قسمت ناحيه انتهايی گردن و شانه احساس مي شود كه بسيار شايع است؛ اما نكته مهم اين است كه بدانيم منشأ اين دردها كجاست؟ آيا شانه است و يا گردن؟

دكتر حسن صفي خاني، كارشناس حركات اصلاحي و آسيب هاي ورزشي در برنامه «ورزش همگاني» شبكه راديويي سلامت با بيان اينكه دردهايي كه در قسمت ناحيه انتهايی گردن و شانه احساس مي شود ممكن است منشأ آن شانه يا گردن باشد، گفت: تشخيص اين قضيه ممكن است چندان آسان نباشد، ولي معمولا دردهاي ناحيه گردن، در قاعده گردن و بالاي كتف یا همان پايين و بغل گردن احساس مي شود.

زماني كه درد از ناحيه گردن ایجاد شود، معمولاً حركت گردن دردناك خواهد بود و با خم و راست كردن و چرخش گردن، درد اين ناحيه بيشتر مي شود.

گاه دردهاي ناحيه گردن خیلی تیز به شانه و يا بازو هم منتقل مي شود كه باز هم منشاء آن گردن است. در واقع، به ندرت بيمار گزارشي از ضربه به گردن دارد و معمولاً درد بيمار بر اثر ضربه نيست، ولي دردهايي ناحيه شانه در عضلات سرشانه، بالاي قسمت خارجي بازو، جلو يا پشت بازو احساس شود. دردهاي ناحيه شانه، معمولاً شب ها بدتر و وخيم تر مي شود. به طوري كه بيمار نمي تواند بر روي شانه هاي خود بخوابد.

گاهي هم، دردها آنقدر زياد است كه فرد را از خواب بيدار مي كند، در حالي كه دردهاي ناحيه گردن به اين شكل نيست. وقتي درد، ناشي از شانه باشد، دامنه حركتي شانه كم مي شود. همچنين دردهاي ناحيه شانه مثل گردن درد از شانه شروع مي شود و سپس به ساعد، دست و انگشتان انتشار پيدا مي كند.

از اين روی، اگر درد در ناحيه گردن داریم؛ ابتدا بايد بدانيم آيا درست خوابيده ايم؟ آيا درست مطالعه مي كنيم؟ در واقع تعادل و وضعيت بدن بايد به شكل درست و اصولي باشد از طرز ايستادن و نشستن تا خوابيدن و ...؛ چرا كه وضعیت نامناسب باعث می شود که فشار بیشتری بر رباط ها و عضلات وارد شود و باعث بروز گردن درد شود. بنابراين بايد وضعيت مناسبي كه گردن بايددر راستای بدن داشته باشد را بدانيم و آن را رعايت كنيم.

در پايان چند تمرين ساده براي بهبود دردهاي ناحيه گردن توصیه می شود که عبارتند از؛

تمرين يك: دو دست خود را پشت سر قرار دهید و با فشار سر به دست ها، انقباض در ناحيه مخالف گردن را حس كنید و عضلات این ناحیه را تقویت کنید.

تمرين دو: دو دست خودتان را روي پيشاني قرا دهيد و با فشار دست به پيشاني و جلوگيري از حركت گردن به سمت عقب باعث انقباض در ناحيه جلوی گردن شويد كه اين امر باعث تقويت عضلات اين ناحيه مي شود.

تمرين سه: شانه ها را به سمت پايين و بالا ببريد، با این حرکت می توانید عضلات گردنی كه حركت به طرفين را باعث می شوند، تقويت كنيد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار