دلمه کلم برگ غذایی خوشمزه و لذیذ
کد خبر: ۵۶۵۵
تاریخ انتشار: 2015 July 24    -    ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
تحقیقات جدید نشان داده است که فیتونوترینتها در گیاهان چلیپایی مانند کلم برگ، عملکرد بهتری دارد. این مواد به ژنها برای افزایش آنزیمهایی که در عملیات سم زدایی و حذف مواد مضر از بدن شرکت می کنند، پیام می فرستد.

مواد لازم دلمه کلم برگ :

کلم برگ

1 عدد

100 گرم / 19 کالری

گوشت چرخ کرده

500 گرم

100 گرم / 240 کالری

سبزی دلمه ( تره ،جعفری، گشنیز،شوید،ترخون و نعناع)

1 کیلوگرم

نامشخص

برنج

200 گرم

100 گرم / 360 کالری

لپه

150 گرم

100 گرم / 359 کالری

نمک ، فلفل ، زردچوبه

به مقدار لازم

100 گرم / 0 کالری

زعفران

به مقدار لازم

100 گرم / 310 کالری

ادویه مخصوص

به مقدار لازم

نامشخص

روغن مایع

100 گرم

100 گرم / 900 کالری


روش تهیه دلمه کلم برگ :

*. ابتدا قابلمه مناسبی را پر آب کرده با مقداری نمک روی حرارت می جوشانیم حال قسمت چوبی کلم را بصورت یک مخروط با کارد تیزی در می آوریم و داخل آب جوش قرار می دهیم تا برگها کمی نرم شود سپس از آب بیرون آورده و به آرامی برگها را جدا می کنیم گوشت چرخ کرده را همراه با یک عدد پیاز رنده شده مقداری نمک و زردچوبه تفت می دهیم سبزی خرد شده و برنج آبکش شده را به همراه لپه پخته شده اضافه می کنیم و با مقداری از روغن مایع حدود 50 گرم مجدداً مواد را مقداری تفت می دهیم حال نمک مواد را می چشیم.

http://cdn.akairan.com/akairan/user/10/20155714511180a.jpg


*. در صورت نیاز، نمک وفلفل و همچنین زعفران را به مواد می افزاییم قسمت پشت برگ کلم که دارای یک رگبرگ ضخیمی است با کارد تیزی کمی می گیریم تا بتوان از مواد، داخل کلم برگ ریخته و به راحتی آن را بپیچیم کف ظرف مناسبی را مقداری برگ چیده و دلمه ها را در ظرف می چینیم و با مقداری حدود 2 لیوان آب می پزیم بهتر است در هنگام پخت دلمه ها در ابتدای پخت حرارت ملایم باشد ویک بشقاب یا جسم سنگینی بر روی دلمه ها قرار دهیم تا هنگام پخت دلمه باز نشوند . پس از اینکه دلمه ها پخته شد اگر بخواهیم دلمه ها طعم ترش داشته باشد.

*. حدود 750 میلی لیتر آب گوجه فرنگی یا سس رب گوجه فرنگی روی سطح دلمه ها می دهیم تا آب آن تبخیر شود و سس جذب دلمه ها گرددو اگر بخواهیم طعم ملس بدهد باید 1 پیمانه شکر را با 1 پیمانه سرکه مخلوط کنیم وروی سطح دلمه هابدهیم و اجازه دهیم کاملاً آبش تبخیر شود و سس و چاشنی دلمه جذب گردد.

خواص کلم برگ :

*. به مدت 20 سال، عملکرد فیتونوترینتها بعنوان آنتی اکسیدان هایی برای مبارزه با رادیکالهای آزاد مشخص شده اند. تحقیقات جدید نشان داده است که فیتونوترینتها در گیاهان چلیپایی مانند کلم برگ، عملکرد بهتری دارد. این مواد به ژنها برای افزایش آنزیمهایی که در عملیات سم زدایی و حذف مواد مضر از بدن شرکت می کنند، پیام می فرستد.

آکاایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار