عدم افزایش قیمت شیر و لبنیات
کد خبر: ۵۶۵۳
تاریخ انتشار: 2015 July 23    -    ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی ضمن اعلام مخالفت صنایع لبنی با افزایش قیمت محصولات، گفت: قیمت خرید شیرخام از دامداران و قیمت محصولات لبنی هیچ گونه افزایشی نیافته است.

محمد فربد، اظهار کرد: صنایع لبنی می‌توانند در صورت تصویب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تا سقف شش درصد قیمت محصولات خود را افزایش دهند اما پیشنهاد می‌شود نرخ محصولات در سال جاری افزایش نیابد.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، قدرت خرید مردم پس از حذف یارانه‌ها در سال 1389 کاهش یافته و در حال حاضر توان خرید به حدی نیست که پتانسیل افزایش قیمت لبنیات وجود داشته باشد.

فربد گفت: علیرغم استقرار بازرسان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در کارخانه‌های لبنی برای اعمال نرخ خرید 1440 تومانی هر کیلوگرم شیر خام، صنایع نمی‌توانند این قیمت را به دامداران پرداخت کنند.

به گفته این عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی، افزایش قیمت لبنیات در شرایط فعلی به زیان صنایع لبنی و دامداران است، چرا که این افزایش نرخ می‌تواند کاهش خرید و مصرف لبنیات را در پی داشته باشد و در ادامه بر میزان شیر مازاد بر مصرف در کشور بیفزاید.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار