چگونه پیراهن ابریشم قدیمی را نونوار کنیم
کد خبر: ۵۶۴۹۱
تاریخ انتشار: 2016 November 29    -    ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
ارد که رنگ اصلی آن چه بوده است. کار روی لباس‌هایی که رنگ روشن دارند، ساده است؛ اما می‌توان البسه تیره‌تر یا آن‌هایی که رنگ تند دارند را نیز با موفقیت به رنگ تازه‌ای درآورد و....

پارچه رنگی

چگونه پیراهن ابریشم قدیمی را نونوار کنیماگر آماده هستید تا ظاهر کاملا جدیدی به لباس ابریشمی خود ببخشید، ترفند رنگ کردن می‌تواند بسیار مفید باشد.پارچه ابریشم را می‌توان با رنگ‌های مختلفی دوباره رنگ زد، البته به این بستگی دارد که رنگ اصلی آن چه بوده است. کار روی لباس‌هایی که رنگ روشن دارند، ساده است؛ اما می‌توان البسه تیره‌تر یا آن‌هایی که رنگ تند دارند را نیز با موفقیت به رنگ تازه‌ای درآورد، ‌به شرط این که رنگ جدیدی که انتخاب می‌کنید، تیره‌تر از قبلی باشد. با پیروی از روش زیر می‌توانید لباس‌تان، هر چه که بوده، را تغییر اساسی دهید.

قدم اول

دکمه یا هر زیورآلاتی که به لباس وصل است را دربیاورید. نخ آن‌ها را با یک قیچی کوچک ببرید و آن‌ها را کنار بگذارید تا بعد از رنگ کردن، دوباره سرجای‌شان برگردانید. سپس لباس را در آب ولرم فرو ببرید.

قدم دوم

قابلمه‌ای که از آن برای پخت و پز استفاده نمی‌کنید را با آب گرم پر کنید. آب به قدری باشد که وقتی لباس را درون آن می‌اندازید، روی لباس را بپوشاند. بعد قابلمه را روی اجاق گاز بگذارید و با دمای متوسط، ‌حرارت دهید.

برای مراقبت از پوست دست‌تان، دستکش به دست کنید و پودر رنگ را به آب اضافه کنید. به ازای هر نیم کیلو وزن لباس، بین ۱۰ تا ۲۰ گرم رنگ بریزید.

قدم سوم

آن را به‌هم بزنید تا رنگ حل شود. لباس را درون قابلمه بگذارید و به هم زدن ادامه دهید. دماسنج آشپزی را درون قابلمه بگذارید تا حرارت آب را تشخیص دهید. حدود ۸۵ درجه سانتی‌گراد کافی است. در هر حال، آب نباید به جوش بیاید.

قدم چهارم

لباس را با یک قاشق چوبی کنار بزنید و به ازای هر نیم کیلو وزن آن، یک چهارم فنجان سرکه سفید به آب اضافه کنید. محلول را برای تقریبا نیم ساعت حرارت دهید.

قدم پنجم

لباس را دربیاورید و با آب ولرم به خوبی آب بکشید. سپس آن را با دست و با استفاده از شوینده‌های مخصوصی که برای رنگرزی وجود دارد، بشویید. در نهایت، آویزان کنید تا خشک شود.

وسایل مورد نیاز

- قیچی

- قابلمه استنلس استیل بزرگ

- دستکش

- رنگ اسیدی

- قاشق چوبی

- دماسنج آشپزی

- سرکه سفید

- مایع شوینده لباس

نکته

- می‌توانید چند رنگ را با هم ترکیب کنید تا به رنگ مخصوص خودتان برسید. پودرها را با هم درون قابلمه بریزید و به‌هم بزنید.

- به جای گذاشتن لباس روی اجاق، می‌توان از ماشین لباسشویی که درب آن از بالا باز می‌شود، استفاده کرد. البته، دمای کمتر تاثیر کمتری هم دارد.

هشدار

- رنگ اسیدی پودری، اغلب سمی‌ است. موقع ترکیب رنگ با آب، صورت‌تان را با ماسک بپوشانید.

- بعضی از لباس‌های ابریشمی ‌ممکن است با نخ کتان یا پلی‌استر دوخته شده باشند. این نخ‌ها یا رنگ نمی‌شوند یا به خوبی خود پارچه رنگ نمی‌گیرند. بعید است درزها دیده شوند ولی سجاف‌ها چرا.

بنیتا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار