گام بلند دانشمندان در تولید برق
کد خبر: ۵۶۴۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 November 29    -    ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

تولید برق تنها با استفاده از نیروی جاذبه و بدون نیاز به مصرف انرژی و استفاده از روش های قدیمی دیگر غیر ممکن نیست. نیروی جاذبه زمین می تواند با این فناوری جدید تمام دنیا را روشن کند! این یعنی روشن کردن تمام زمین به روشی امن و کم هزینه تنها در سایه استفاده از نیروی جاذبه ای که به صورت رایگان در همه جای زمین وجود دارد.

گام بلند دانشمندان در تولید برق؛ تولید الکتریسیته از جاذبه زمین محقق شد

صاحب ایده تولید نور از جاذبه زمین با نام GravityLight توانست در سال ۲۰۱۵ به خاطر این ایده برنده جایزه "سکوی پرتاب” Shell شود. این روش می تواند الکتریسیته را به روشی امن تر و پاکیزه تر تولید کند.

در اصل، مطالعات نشان داده اند که گازهای سمی ساطع شده از لامپ های سفید به اندازه ۱۷۰ سیگار در هر سال  تولید سم می کنند. خطر استفاده از این لامپ ها برای جوامعی که از آن ها استفاده می کنند، زیاد است.

اما حالا کشف پتانسیل بالای تولید نور از نیروی جاذبه در کنار سادگی و نامحدود بودن این روش می تواند مشکلات به وجود آمده در اثر استفاده از لامپ های سفید را برطرف کند و خطر استفاده از این لامپ ها را برای مردم کاهش داده و سلامت افراد را حفظ کند. شاید این راهی باشد به سمت آینده ای امن تر و پاکیزه تر برای کسانی که به داشتن امنیت در آینده اهمیت می دهند. واکنش زنجیره ای موجود در اثر متقابل انرژی جاذبه زمین با وسایل و واکنش متقابل آن ها به این انرژی، باعث می شود که چرخه به راه افتاده و الکتریسیته مورد نیاز تولید شود. هر بار که این چرخه یک دور کامل می زند، انرژی مورد نیاز برای روشن نگه داشتن یک لامپ به مدت ۲۰ دقیقه و به طور مداوم را تولید کند.

این دستگاه می تواند هزینه های بالای مصرف انرژی را در کشورهای در حال توسعه کاهش دهد. این لامپ های جاذبه ای می توانند بدون نیاز به اپراتور و تنها در ازای پرداخت مبلغ اولیه برای خرید آن ها، مورد استفاده قرار گرفته و سال ها به کار خود ادامه دهند.

بعد از موفقیت این ایده در دومین کمپین خود، لامپ جاذبه ای یا همان GravityLight قرار است که با کمک Shell یک تور ۵۰ شبی را در ۵۰ روستای کنیا برگزار کند. مردم این روستاها اکنون می توانند بی نیاز از لامپ ها سفید مضر، نور مورد نیاز خانه هایشان را تامین کنند.

 
كليك
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
1
0
قرار است که با کمک Shell یک تور ۵۰ شبی را در ۵۰ روستای کنیا برگزار کند. مردم این روستاها اکنون می توانند بی نیاز از لامپ ها سفید مضر، نور مورد نیاز خانه هایشان را تامین کنند.
دلت خوشه اونا اصلا برق ندارند که حالا مضر بودن نور سفید براشون مهم باشه.حرفها میزنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار