لوازم آرایش در روسیه ممنوع شد
کد خبر: ۵۶۴۵۸
تاریخ انتشار: 2016 November 29    -    ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
سازمان حمایت از مصرف کننده روسیه طرح قانونی را تهیه کرده است که تولید و پخش الکل بشکل پودر در روسیه را ممنوع می کند — الکل مولکولی — کپسولی که با حل شدن در آب نوشابه الکلی می شود.

از اینرو این طرح قانونی شامل حال تعدادی از لوازم آرایش نیز می شود. در اتحادیه اروپا الکل بشکل پودر ممنوع است و در آمریکا فقط در تعدادی از ایالات می توان آن را خرید.

خرید کپسول های جوشان الکل در روسیه نیز کار ساده ای نیست — در زمان تهیه این گزارش، اکثر سایت های فروش الکل بشکل پودر غیر فعال بودند اما از اطلاعات منتشره در اینگونه سایت ها معلوم شد که قیمت یک بسته از این پودر 2 دلار است که با حل آن در آب می توان یک گیلاس نوشابه 3 درصد الکلی درست کرد.

در انجمن عطر و لوازم آرایش روسیه اطلاع داده شد که تا 5 درصد بازار عطر — لوازم آرایش به محصولات پودری حاوی الکل اختصاص دارد که در آنها از الکل بصورت پودر استفاده شده است.

منظور لوازم آرایش از قبیل — سایه چشم، سرخاب، کرم پودر، عطر های خشک و دیگر محصولات از این قبیل است.

الکساندرا اسکوروبوگاتووا مدیر اجرایی انجمن مذکور گفت: « از الکل در ساخت لوازم آرایش مانند عطر، حلال اجزاء و در محصول نهایی به عنوان ذخیره محتویات آن- استفاده می شود».

کارشناس گفت که لوازم آرایش بیش از 10 هزار نوع است، از اینرو اگر امروز از لوازم آرایش فاقد الکل استفاده می کنید، فردا حتما از یکی از لوازم آرایش و بهداشتی حاوی الکل استفاده خواهید کرد.

به گفته حقوق دانان و متخصصان وزارت توسعه اقتصاد، مطابق با فرایند رسیدگی به این موضوع، پس از ارزیابی تأثیرات طرح قانونی، این طرح جدید به دادگستری ارسال خواهد شد.

اگر ارزیابی منفی و حاوی پیشنهادتی برای تغییر باشد، آن را برای تجدید نظر ارسال خواهند کرد. در صورت ارزیابی مثبت، که طرح ارائه شده سازمان حمایت از مصرف کننده همانا با چنین جوابی روبرو شد، — هنگام ثبت در دادگستری معمولا مسأله ای بروز نخواهد کرد.
منبع: جام جم آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار