خیابان‌های ژاپن 3 بعدی می‌شوند
کد خبر: ۵۶۳۸۸
تاریخ انتشار: 2016 November 28    -    ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
نمایندگان 15 خودروساز و قطعه‌ساز ژاپنی با سرمایه‌گذاری در طرح عظیم نقشه‌بردای سه‌بعدی با جزئیات بالا از تمام خیابان‌های این کشور به منظور ارتقاء ایمنی خوردروهای خودران موافقت کردند.

خیابان‌های ژاپن 3 بعدی می‌شوند

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، دولت ژاپن نیز ضمن حمایت از اجرای این طرح از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح با چشم‌انداز چهار ساله تا المپیک سال 2020 در ژاپن خبر داد.

مدیریت طرح نوین نقشه‌برداری سه‌بعدی از خیابان‌های پایتخت و شهرهای مهم ژاپن بر عهده شرکت صنایع الکترونیک میتسوبیشی است و مسئولیت تولید ادوات نقشه‌برداری بسیار دقیق این پروژه نیز بر عهده این شرکت است.

طبق محاسبات انجام شده در این پروژه عظیم حداقل 30 هزار کیلومتر از خیابان‌های این کشور با جزئیات کامل نقشه‌برداری می‌شود و تمام اطلاعات پس از پردازش‌ مورد نظر در رایانه خودروهای خودران بارگزاری خواهد شد.

سیستم نقشه‌برداری سه‌بعدی یا MMS در کنار سایر سامانه‌های کمکی مثل رادار، لیدار، دوربین و جی‌پی‌اس حجم عظیمی از اطلاعات حاوی متغیرهای موجود در محیط اطراف را در اختیار رایانه خودروهای خودران قرار می‌دهد تا این وسایل هوشمند تا چهار سال آینده بدون هیچ مشکلی در سطح خیابان‌های پایتخت و شهرهای بزرگ ژاپن تردد کنند.

سخنگوی شرکت میتسوبیشی در مورد دقت سامانه جدید ناوبری خودروهای خودران عنوان کرد: تمام سخت‌افزار این سامانه در محفظه‌ای کوچک روی سقف خودرو قرار می‌گیرد و همه متغیرهای موجود در مسیر بر اساس نقشه سه‌بعدی موجود در مغز خودرو  محاسبه شده و کلیه اجسام با دقت 10 سانتیمتر شناسایی می‌شوند.

دقت سیستم کنترل هوشمند شرکت میتسوبیشی فراتر از حد تصور است، به‌طوری‌که این سامانه با متعلقات اضافی مثل حسگر لیزی در هر ثانیه بیش از 27 هزار داده را جمع‌آوری و بررسی می‌کند.
 
ايسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار