این موارد، به افسردگی کودکان می انجامد
کد خبر: ۵۶۳۷۲
تاریخ انتشار: 2016 November 30    -    ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
پی بردن به دلایل افسردگی در دوران نوجوانی سخت تر است؛ زیرا نوجوانان به ندرت درباره غم های خود با دیگران صحبت می کنند، اما توصیه می کنیم تا به این چهار مورد احتمالی توجه کنید و درصدد برطرف کردن آنها برآئید.
این موارد، به افسردگی کودکان می انجامد 
 
این موارد، به افسردگی کودکان می انجامد   تشخیص افسردگی فرزندان کار دشواری نیست. این کودکان و نوجوانان ترجیح می دهند بیشتر وقت در اتاق خود تنها باشند و تمایلی به برقراری ارتباط با دیگر اعضای خانواده ندارند. پی بردن به دلایل افسردگی آنان در دوران نوجوانی سخت تر است؛ زیرا نوجوانان به ندرت درباره غم های خود با دیگران صحبت می کنند، اما توصیه می کنیم تا به این چهار مورد احتمالی توجه کنید و درصدد برطرف کردن آنها برآئید.

-اختلاف با دوستان نزدیک
یکی از اموری که بر کودکان و نوجوانان تاثیر می گذارد دوستان صمیمی آنها است و خانواده ها باید تلاش کنند تا از دلیل اختلاف آنها با خبر شوند. از تشویق منفی و تلاش برای دورکردن فرزندتان از دوست صمیمی اش بپرهیزید و به او یادآوری کنید که یافتن دوست خوب و حفظ رابطه با وی کار آسانی نیست.

-گوشه گیری
دقت زیاد فرزندان در انتخاب دوست خوب، تمرکز بر شخصیت دوست و کیفیت ارتباط با دوستان سبب می شود تا فرزند شما نتواند به راحتی دوستانی برای خود برگزیند. سعی کنید تا فرزند خود را در فعالیت های اجتماعی، ورزش، هنری و تفریحی مشارکت دهید تا دست از گوشه گیری و انزوا بردارد.

این موارد، به افسردگی کودکان می انجامد 
 
-بروز نگرانی های جدید  
ممکن است پس از مشاجره شما و همسرتان،  کودک یا نوجوان شما نگران از دست دادن خانواده اش شود. پس بکوشید تا این فکرهای منفی را از او دور کنید.

-عدم امنیت
گاهی اوقات علت اندوه فرزند شما، دست نیافتن به بازی یا حیوان مورد علاقه اوست و معمولا خانواده ها توجهی به این موضوع نمی کنند و سبب می شوند تا کودک برای مدت ها افسرده و غمگین باشد.

مرجع : وبگردی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار