آیا می دانید که تاکنون شمع را اشتباه روشن می کرده اید؟+عكس
کد خبر: ۵۶۳۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 November 28    -    ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
شاید تصور کنید که شمع روشن کردن یکی از ساده ترین کارهایی است که حتی یک خردسال هم از عهده آن بر می آید، اما مساله اصلی، روشن کردن شمع نیست، بلکه چگونه روشن کردن آن است.

برای اینکه یک شمع شعله درستی داشته باشد و دود نکند، سریع خاموش نشود و عطر خوبی هم متصاعد کند باید نحوه درست روشن کردن آن را بلد باشید. تقریبا بیشتر مردم به این امر بی توجه هستند. اما در ادامه این مطلب چند راهکار کاربردی برایتان ذکر کرده ایم که بدون شک مفید واقع خواهد شد.

فتیله را کوتاه و تمیز کنید

آیا می دانید که تاکنون شمع را اشتباه روشن می کرده اید؟

نخستین کاری که باید پیش از روشن کردن شمع انجام دهید این است که فتیله را بین ۳ تا ۶ میلی متر کوتاه کنید. برای این منظور می توانید از قیچی یا ناخن گیر بهره بگیرید. توجه داشته باشید که این کار را باید هر مرتبه که قصد روشن کردن شمع را دارید، انجام دهید. دلیلش هم این است که با کوتاه کردن فتیله، آتشی تمیز و روشن در اختیار خواهید داشت.

آیا می دانید که تاکنون شمع را اشتباه روشن می کرده اید؟

بعلاوه، فتیله های بلند، شعله ای همانند قارچ دارند و نور چندانی از خود منتشر نمی کنند. همچنین موجب ایجاد دوده در اطراف لیوانی می شوند که شمع را در آن جای داده اید.

آیا می دانید که تاکنون شمع را اشتباه روشن می کرده اید؟

با کوتاه کردن فتیله، شعله شمع را تحت کنترل خود دارید و از بوی سوختگی و دود شمع پیشگیری کرده و نوری روشن در اختیار خواهید داشت.

اجازه دهید پارافین به صورت یکدست آب شود

وقتی شمع روشن است آن را تا زمانی که لایه روئی پارافین به صورت یکدست در تمام سطح شمع آب نشده، خاموش نکنید. شاید این امر چندین ساعت به طور بیانجامد، بنابراین تا زمانی که فرصت کافی برای روشن نگه داشتن شمع ندارید، آن را روشن نکنید.

اگر به شمع اجازه ندهید که به درستی آب شود، در واقع موجب ایجاد اشکالی به نام «تونِلینگ» می شوید. به این مفهوم که فتیله سوخته و کوتاه می شود و پدیده ای همانند تونل در وسط شمع ایجاد می کند. عکس پائین نشان دهنده این مشکل است.

آیا می دانید که تاکنون شمع را اشتباه روشن می کرده اید؟

بعلاوه، تونِلینگ باعث می شود تا فتیله در عمق شمع فرو برود و روشن کردن دوباره آن مشکل خواهد بود. بنابراین، تمرین کرده و یادبگیرید که به شمع باید فرصت سوختن کامل را بدهید تا سطح آن همانند قبل صاف باقی مانده و دیواره لیوان نیز تمیز باقی بماند.

آیا می دانید که تاکنون شمع را اشتباه روشن می کرده اید؟

از شمع هایی که چندین فیلتر دارند استفاده کنید

اگر برای سوختن کامل شمع فرصت کافی ندارید، بهترین راهکار این است که شمع هایی که چندین فیلتر دارند را خریداری کنید. وقتی شمع چندین فیلتر دارد، حرارت بیشتری تولید کرده و در نتیجه، پارافین با سرعت بیشتری آب می شود.

توجه داشته باشید: از خرید شمع های پهن که بیشتر از ۷ سانتی متر قطر داشته و فقط یک فتیله دارند، پرهیز کنید. این شمع ها عموما حرارت کافی برای آب شدن پارافین تولید نمی کنند.

شمع را از جریان هوا و باد دور نگه دارید

برای اینکه شمع در بهترین حالت سوخته و در مجاورت هوا، باد، یا حتی رفت و آمدها، سریع خاموش نشود، می توانید آن را درون لیوان های شیشه ای یا جا شمعی های شیشه ای قرار دهید.

آیا می دانید که تاکنون شمع را اشتباه روشن می کرده اید؟

شیشه را نیز در مکانی قرار دهید که در مسیر حرکت هوا قرار نداشته باشد زیرا موجب ایجاد دوده در دیواره شیشه می شود.
روز باتو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زنبورک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
6
نجاتم دادی،برات دعا میکنم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار